|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Ska man välja Stibor eller ”rörligt” bolån till föreningen?
Fördelar och nackdelar tas tacksamt emot |
|
|||
|
|||
![]() Rörligt; ofta billigare i det längre loppet. Kan dock pendla mycket upp- och ner.
Fast; ofta dyrare, men enklare att planera då man vet vilken kostnad det blir varje månad. Bästa brukar vara en mix av fasta och rörliga räntor. Om ni känner att föreningens ekonomi är stark skulle jag köra rörligt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har fått erbjudande att binda mot Stibor - 30 dagar, ett år etc. Givetvis med påslag. Tror jag förstår på en lekmanna nivå vad skillnaden är men vad är mest fördelaktigt över tid och varför erbjuds lån låst mot Stibor |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag skulle säga att man inte ska jämföra en privatpersons bolån med en BRF och därav bör man ha en viss andel fast. Sen ha minst 1% årlig amorteringen på totalskulden.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Rörligt lån, hur mycket har ni pressat räntan? | joniels | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 2 | 2014-08-01 15:13 |
Rörligt eller bundet? | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-04-27 22:50 |