|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej!
Vi har en del mindre måleriarbeten som skall utföras på våra byggnader, absolut inget avancerat (målning av bl a grundmur). Så simpelt det kan bli och kräver inga ställningar eller liknande. En idé som dök upp är att anställa ungdomar i föreningen för att utföra arbetet. Material kan jag ordna till inköpspris via mitt arbete. Dock har jag alltid hört att föreningar ska vara väldigt försiktiga med att anställa personer iom att föreningen då blir arbetsgivare. Faran är väl om en olycka händer. Vad har ni för erfarenheter? |
|
|||
|
|||
![]() Detta går utmärkt men ni ska inte anställa dem.
De kan avlönas med "arvode för utfört arbete" = tekniskt lika som lön men juridiskt uppstår inget anställningsförhållande. Funkar för alla som bor i föreningen och då gäller egen hemförsäkring samt föreningens vanliga försäkring. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stort tack. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Anlita P-bolag | ulrikano | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 9 | 2009-05-08 10:17 |
Fråga: Rot-avdrag för gamla arbeten? | Admin | ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster | 0 | 2009-03-13 12:50 |
Anlita utomstående firma för egna arbeten i samband med stambyte i brf? | RobinK | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 5 | 2008-03-27 11:15 |