|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Vi har bestämt oss för att lämna bostadsrättsvärlden och har börjat leta hus istället.
När vi flyttade in i vår lägenhet 2008 hade den stått tom i en herrans massa år. Alla telefonkablar till uttagen i lägenheten var riktigt mossiga, hade lossnat från lister osv. Så vi ryckte bort alla dessa och körde IP-telefoni. Det finns givetvis fortfarande fast telefoni indraget till lägenheten men då bara till första uttaget i hallen. Därifrån går sen inga kablar vidare till övriga uttag i lägenheten. Nu funderar jag om vi är skyldiga att informera om detta vid ev. försäljning? Att vi skulle vara tvungna att återställa detta har jag väldigt svårt att tro. |
|
|||
|
|||
![]() Jag tycker inte ni är skyldiga - telefonjack är ju något som ska synas om de finns. Finns de inte så finns de inte, man kan inte hävda att de borde ha funnits.
Det kan väl dock vara schysst att skriva en rad om att enbart ett teleuttag finns. I dessa tider med andra möjligheter än fast telefoni tror jag inte det drar ner värdet. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Finns uttagen kvar kanske en köpare kan förvänta sig att uttagen fungerar. För att slippa alla eventuella missförstånd kan det vara klokt att upplysa om att de inte har några ledningar till sig. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
# Berätta för köpare att dom inte fungerar Välj ett alternativ. Når uttagen finns kvar kan man utgå ifrån att dom fungerar. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vem äger rätt att informera och på vilket sätt? | Lasse Nyquist | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2012-05-08 22:59 |
Borttagna motioner i kallelsen | anco | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 11 | 2012-05-02 01:50 |
Att informera och/eller vilseleda | Pensionär | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 22 | 2012-04-28 13:12 |
Informera eller mörklägga - Konflikter i styrelsen | Pensionär | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 0 | 2011-01-27 17:53 |
Styrelsen i brf vill inte informera medlemmarna | pjärlumjär | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 7 | 2010-09-24 00:10 |