Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                            Skriv motioner!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-10, 08:58
Hallmat Hallmat är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Oct 2009
Standard Informera om borttagna telefonkablar?

Vi har bestämt oss för att lämna bostadsrättsvärlden och har börjat leta hus istället.

När vi flyttade in i vår lägenhet 2008 hade den stått tom i en herrans massa år. Alla telefonkablar till uttagen i lägenheten var riktigt mossiga, hade lossnat från lister osv. Så vi ryckte bort alla dessa och körde IP-telefoni.

Det finns givetvis fortfarande fast telefoni indraget till lägenheten men då bara till första uttaget i hallen. Därifrån går sen inga kablar vidare till övriga uttag i lägenheten.

Nu funderar jag om vi är skyldiga att informera om detta vid ev. försäljning? Att vi skulle vara tvungna att återställa detta har jag väldigt svårt att tro.
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 09:17
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Jag tycker inte ni är skyldiga - telefonjack är ju något som ska synas om de finns. Finns de inte så finns de inte, man kan inte hävda att de borde ha funnits.
Det kan väl dock vara schysst att skriva en rad om att enbart ett teleuttag finns. I dessa tider med andra möjligheter än fast telefoni tror jag inte det drar ner värdet.
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 10:04
Hallmat Hallmat är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Oct 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av clabbe Visa inlägg
Jag tycker inte ni är skyldiga - telefonjack är ju något som ska synas om de finns. Finns de inte så finns de inte, man kan inte hävda att de borde ha funnits.
Det kan väl dock vara schysst att skriva en rad om att enbart ett teleuttag finns. I dessa tider med andra möjligheter än fast telefoni tror jag inte det drar ner värdet.
Jo, alla teleuttag finns som sagt kvar men det går inga ledningar till dem.
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 10:58
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Hallmat Visa inlägg
Aha, då läste jag slarvigt.
Finns uttagen kvar kanske en köpare kan förvänta sig att uttagen fungerar. För att slippa alla eventuella missförstånd kan det vara klokt att upplysa om att de inte har några ledningar till sig.
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 12:44
oyvinds oyvinds är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: May 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Hallmat Visa inlägg
# Ta bort uttagen utan ledning
# Berätta för köpare att dom inte fungerar

Välj ett alternativ. Når uttagen finns kvar kan man utgå ifrån att dom fungerar.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vem äger rätt att informera och på vilket sätt? Lasse Nyquist Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 3 2012-05-08 22:59
Borttagna motioner i kallelsen anco Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 11 2012-05-02 01:50
Att informera och/eller vilseleda Pensionär Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 22 2012-04-28 13:12
Informera eller mörklägga - Konflikter i styrelsen Pensionär Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 0 2011-01-27 17:53
Styrelsen i brf vill inte informera medlemmarna pjärlumjär Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2010-09-24 00:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare