|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() I min förening vill styrelsen inte investera i laddstolpar. Man anser att det är för dyrt. Jag har försökt förklara för dom att det bidrag som finns inte kommer att finnas kvar för alltid och att vi förr eller senare måste sätta upp laddstolpar då elbilsförsäljningen ökar för varje år. Dessutom tror jag att värdet på våra lägenheter påverkas positivt om det finns möjlighet att ladda sin elbil på parkeringen.
Men de som sitter i vår styrelse avskyr allt som kostar pengar och vill under inga omständigheter höja någon avgift. Detta trots att avgiften inte är höjd alls de senaste 10 åren. Vi har till och med haft år med 1-2 avgiftsfria månader. Har ni några bra råd för att få styrelsen att tänka om angående laddstolpar? |
|
|||
|
|||
![]() Du lämnar in förslaget som en motion. Då är det inte styrelsen som bestämmer utan medlemmarna.
Är du missnöjd med hur styrelsen sköter föreningen så är det din och dina grannars uppgift att tillsätta en annan styrelse. Har du varit missnöjd med deras förvaltning under många år - men inte gjort någon ansträngning för att byta ut dem - ja då får du skylla dig själv. |
|
|||
|
|||
![]() What Harald said.
Plus: Normalt tar man ju också extra betalt för en laddplats (faktisk kostnad/avskrivningstid) eller har ett påslag på faktisk elkostnad så att installationskostnaden täcks av de som sedan faktiskt använder stolparna. Så förutsatt att det finns en faktisk efterfrågan (annars finns ju så klart ingen mening med att installera någonting...) så är ju "för dyrt"-argumentet helt ogiltigt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är absolut inte tal om att de har misskött något, jag tycker bara att de borde prioritera lite utveckling och inte bara underhåll och drift.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vad göra när styrelsen inte vill ta sitt underhållsansvar? | Vilse i skogen | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2016-08-20 23:29 |
Min brf/styrelsen vill inte ha med min fuktskada att göra? | Bror | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 4 | 2011-04-13 12:02 |
Styrelsen i brf vill inte informera medlemmarna | pjärlumjär | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 7 | 2010-09-24 00:10 |
Styrelsen vill inte kalla till extrastämma | Admin | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 0 | 2009-03-27 15:58 |