|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Har genom en jurist mottagit en anmodan att upphöra med mitt klandervärda beteende och vidta rättelse annars skall nyttjanderätten sägas upp och jag tvingas avflytta enl.paragraf 30 ang. sundhet ordning och skick.
Jag anklagas för att olovligen avbokat en fackman och försvårar styrelsens arbete. Ett snabbt telefonsamtal till fackmannen visar att jag absolut inte avbokat honom och han deltog på vår årsstämma som ordförande ville och pratade om IMD installation. När medlemmarna 10 dagar före årsstämman fick en rapport från styrelsen att man upphandlat en IMD installation för över 700 000 för mätning av hushållsel. (ingår i månadsavgiften) och hänvisade till en jurist att man hade rätt till detta trots att stämman 3 år har avslagit förslaget kontaktade jag juristen som inte alls ville bli refererad till och om hon sagt ja har hon givetvis trott att det fanns ett stämmobeslut på detta. Detta har förargat vår ordförande som är van att få sin vilja fram och han skall visa mig hur det går när man går bakom ryggen på styrelsen. Anmodan om rättelse är fel och hotet om uppsägelse besinningslöst och grundat på en falsk tillvitelse. Hur får jag rättelse? |
|
|||
|
|||
![]() Jag ser du får inget svar. Det är märkligt tycker jag.
Om det gått till som du beskriver är det uppenbart att BIFALL är ”Missbruk av behöringheten”. Han ska bort, inte du. Missbruk av förtroende hör hemma i Brottsbalken, troligtvis Kap 10. Jag skulle gå till polisen direkt. Krävs det föreningens lån faller under bedrägeri antar jag, polisen avgör. HSB är undantaget, för då skulle jag först skriva e-mail till de som backat upp mig och bekräfta att jag tackar för samtal, datum. Kort och utan förklaring. En bekräftelse alltså. Jag skulle be samtliga på tidigare stämma skriva under en sanningsförsäkran samt bilägga det Protokoll där det nu tagna beslut avslogs. Varmt lycka till. |
|
|||
|
|||
![]() Tack för svar!
Har svarat juristbyrån men inte fått något svar på flera veckor. Oklart om styrelsen vet att ordförande låtit juristen skicka skrivelsen till mig. MVH Anton |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Falsk anmälan om vattenskada - faktura? | TheDon | Bostadsrättsforum | 6 | 2022-05-18 00:02 |