|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. ![]() Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt? |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej!
Jag har gjort mitt första år i styrelsen och min roll är kassör. Vi ska ha stämma snart och jag förväntas kunna dra en summering av årsredovisningen inför alla och sedan kunna svara på eventuella frågor som kommer upp, alltså främst kring föreningens ekonomi. Jag tar tacksamt emot tips kring detta och jag undrar också om ni har några tips och idéer kring vad medlemmar brukar vilja veta från årsredovisningen och vilka frågor som brukar ställas. M.v.h. Pudel |
|
|||
|
|||
![]() Det kommer sällan några frågor alls...
Men bästa tipset är annars att säkerställ att du vet vad du läser och vad du säger. D v s lär dig förstå årsredovisningens olika delar. Om du blir osäker så svarar du att "det skall jag ta reda på " och be att få återkomma till frågeställaren. Gör sedan det skyndsamt (inom ett par dagar) när du hunnit kolla upp fakta ordentligt. Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]() Tack!
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Stämman valde "interimistiska ledamöter" och inte vanliga ledamöter som i kallelsen | neptunus | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 8 | 2013-08-19 12:24 |
Ställ frågor till styrelsen på stämman - Använd dina rättigheter | tette | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 0 | 2012-06-01 11:23 |
Två frågor ang. motion och stämman | xic | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 18 | 2012-01-05 19:08 |
Vanliga frågor - Måste motioner undertecknas? | Katten Georg | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 3 | 2011-10-17 16:01 |
Höjning av styrlsearvoden, övriga frågor på stämman, etc. | roffe | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 7 | 2009-03-23 09:40 |