Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-12, 18:16
pudel19 pudel19 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: May 2020
Standard Vanliga frågor på stämman

Hej!

Jag har gjort mitt första år i styrelsen och min roll är kassör. Vi ska ha stämma snart och jag förväntas kunna dra en summering av årsredovisningen inför alla och sedan kunna svara på eventuella frågor som kommer upp, alltså främst kring föreningens ekonomi.

Jag tar tacksamt emot tips kring detta och jag undrar också om ni har några tips och idéer kring vad medlemmar brukar vilja veta från årsredovisningen och vilka frågor som brukar ställas.

M.v.h. Pudel
Svara med citat
Gammal 2020-05-12, 23:35
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Det kommer sällan några frågor alls...

Men bästa tipset är annars att säkerställ att du vet vad du läser och vad du säger. D v s lär dig förstå årsredovisningens olika delar.

Om du blir osäker så svarar du att "det skall jag ta reda på " och be att få återkomma till frågeställaren. Gör sedan det skyndsamt (inom ett par dagar) när du hunnit kolla upp fakta ordentligt.

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 22:33
pudel19 pudel19 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: May 2020
Standard

Tack!
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stämman valde "interimistiska ledamöter" och inte vanliga ledamöter som i kallelsen neptunus Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 8 2013-08-19 12:24
Ställ frågor till styrelsen på stämman - Använd dina rättigheter tette Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 0 2012-06-01 11:23
Två frågor ang. motion och stämman xic Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 18 2012-01-05 19:08
Vanliga frågor - Måste motioner undertecknas? Katten Georg Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2011-10-17 16:01
Höjning av styrlsearvoden, övriga frågor på stämman, etc. roffe Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 7 2009-03-23 09:40

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare