|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. ![]() Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt? |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Om det står en lapp i trapphuset att motioner till årsstämman ska vara personen X tillhanda senast 17/4. Motionen ska vara i personen X brevlåda. Jag skriver några motioner efter en mall från nätet för att de ska bli rätt, de har tidigare ej tagit upp en fråga på årsstämman pga att den inte var skriven i motionsform. Jag lägger motionerna själv i personen X:s brevlåda den 16/4, dvs innan stoppdatumet.
Den 18/4 ligger en kallelsen till årsstämma och under punkter motion finns 4 st uppradade med motiveringen avslag/beviljat men ingen är av de jag la i personen X:s brevlåda, jag fick heller ingen årsredovisning... Årsstämman är om 2 veckor! Motionerna i kallelsen var inte ens korrekt skrivna, det fanns inget som ens liknade mallen från nätet med att-satser mm Jag försökte ringa både X och en till ur styrelsen hela dagen igår men ingen svarade. Jag mailade X igår men inget svar än så länge. Får de plocka bort/ignorera motioner? Det är mycket annat som visar att styrelsen inte riktigt gillar mig. Vad ska jag göra? |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Motioner | qada | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 3 | 2012-12-02 21:07 |
Informera om borttagna telefonkablar? | Hallmat | Bostadsrättsforum | 4 | 2012-08-10 12:44 |
Motioner | Loellan | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 1 | 2010-05-27 22:01 |
Motioner | andersson | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 25 | 2009-05-22 20:21 |
Motioner | misteln | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 11 | 2008-05-14 23:43 |