Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-19, 18:20
anco anco är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
OBS! OBS! OBS! Borttagna motioner i kallelsen

Om det står en lapp i trapphuset att motioner till årsstämman ska vara personen X tillhanda senast 17/4. Motionen ska vara i personen X brevlåda. Jag skriver några motioner efter en mall från nätet för att de ska bli rätt, de har tidigare ej tagit upp en fråga på årsstämman pga att den inte var skriven i motionsform. Jag lägger motionerna själv i personen X:s brevlåda den 16/4, dvs innan stoppdatumet.
Den 18/4 ligger en kallelsen till årsstämma och under punkter motion finns 4 st uppradade med motiveringen avslag/beviljat men ingen är av de jag la i personen X:s brevlåda, jag fick heller ingen årsredovisning... Årsstämman är om 2 veckor!

Motionerna i kallelsen var inte ens korrekt skrivna, det fanns inget som ens liknade mallen från nätet med att-satser mm

Jag försökte ringa både X och en till ur styrelsen hela dagen igår men ingen svarade. Jag mailade X igår men inget svar än så länge.

Får de plocka bort/ignorera motioner? Det är mycket annat som visar att styrelsen inte riktigt gillar mig. Vad ska jag göra?
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Motioner qada Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2012-12-02 21:07
Informera om borttagna telefonkablar? Hallmat Bostadsrättsforum 4 2012-08-10 12:44
Motioner Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 1 2010-05-27 22:01
Motioner andersson Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 25 2009-05-22 20:21
Motioner misteln Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 11 2008-05-14 23:43

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare