Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-25, 15:33
Maris Maris är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard Avsätta ordförande i brf?

Finns det möjlighet att på något sätt misstroendeförklara en ordförande och kräva att personen utreds och eventuellt avsätts?

Jag har i dag talat med sekreteraren i föreningen. Jag frågade henne om den anmodan om rättelse med hot om vräkning som jag fått. Där står bland annat att jag "fotograferat medlemmar på gården och de känner sig trakasserade av detta". Jag fick veta att ordföranden sagt att jag fotograferat ordföranden (något som sekreteraren ifrågasatt). Det står alltså i anmodan att grannar känt sig trakasserade av att jag fotograferar dem. Sedan säger ordföranden till styrelsen ett det är henne som jag fotograferat. Om styrelsen känner till att ordföranden skickat denna anmodan vet jag inte men det verkar inte som om sekreteraren visste det i alla fall.

Det är samma ordförande som i följande trådar;
Styrelse/ordförande ändrar storlek på medlems förråd
Funktionshinder - Söker hjälp av kunnig

Jag påpekade även att porten till kassörens trappuppgång liksom ett fönster står öppet nu. Svaret var att "det står alltid öppet men man kan ju inte veta vem det är."

Jag anser att vår ordförande använder sin position och föreningens pengar på ett sätt som strider mot hennes åtagande. Att använda sig av föreningens pengar för att skada någon man ogillar borde väl kunna kallas för förskingring eller liknande? Kan jag göra något? Att få med sig grannarna är dömt att misslyckas då ingen vill blanda sig.

Senast redigerad av Admin: 2012-03-26 klockan 00:12.
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Avsätta ledamot i valberedning Grer Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 5 2011-04-13 16:34
Hur kan styrelsen avsätta vice ordförande? Nella Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 4 2011-02-11 15:50
Avsätta en brf-styrelse? Deadlund Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 6 2010-06-01 09:53
Avsätta styrelsemedlemmar, extra stämma Mazchi Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 5 2010-03-04 14:55
Vad gör man åt egensinnig ordförande? Suna Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 8 2009-09-25 03:00

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:42.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare