Finns det möjlighet att på något sätt misstroendeförklara en ordförande och kräva att personen utreds och eventuellt avsätts?
Jag har i dag talat med sekreteraren i föreningen. Jag frågade henne om den anmodan om rättelse med hot om vräkning som jag fått. Där står bland annat att jag "fotograferat medlemmar på gården och de känner sig trakasserade av detta". Jag fick veta att ordföranden sagt att jag fotograferat ordföranden (något som sekreteraren ifrågasatt). Det står alltså i anmodan att grannar känt sig trakasserade av att jag fotograferar dem. Sedan säger ordföranden till styrelsen ett det är henne som jag fotograferat. Om styrelsen känner till att ordföranden skickat denna anmodan vet jag inte men det verkar inte som om sekreteraren visste det i alla fall.
Det är samma ordförande som i följande trådar;
Styrelse/ordförande ändrar storlek på medlems förråd
Funktionshinder - Söker hjälp av kunnig
Jag påpekade även att porten till kassörens trappuppgång liksom ett fönster står öppet nu. Svaret var att "det står alltid öppet men man kan ju inte veta vem det är."
Jag anser att vår ordförande använder sin position och föreningens pengar på ett sätt som strider mot hennes åtagande. Att använda sig av föreningens pengar för att skada någon man ogillar borde väl kunna kallas för förskingring eller liknande? Kan jag göra något? Att få med sig grannarna är dömt att misslyckas då ingen vill blanda sig.