Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 15:33
kanki kanki är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Standard Försäljning av bostadsrätt - ska mäklaren ha provision?

Jag har försökt få min bostadsrätt såld under ett par månader, en HSB bostadsrätt värderad till 495k. Det har gått väldigt segt och dom ända som varit på visning är folk som jag fixat.
Nu funderar jag på att sälja den billigt till min mamma eftersom intresset är så svalt och just nu betalar jag dubbla hyror.
Om jag säljer till min mamma ska mäklaren fortfarande ha en del? Finns det nått sätt att komma undan det isåfall?

Tycker inte mäklaren ansträngt sig vidare mycket så anser inte att hon är värd det.

Senast redigerad av Admin: 2010-11-28 klockan 18:11.
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 15:38
Francois Francois är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Kolla avtalet

Står det inget om detta i avtalet med mäklaren?
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 20:18
skepparn1964 skepparn1964 är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard 3 månader

Mäklare brukar ha som standard att de har ensam försäljningsrätt i 3 månader.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Sanningen om försäljning av Turning Torso Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 1 2008-05-08 17:49
Försäljning av bostadsrätt, nyhet i deklarationen Admin Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 0 2008-03-25 23:47

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2017.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare