Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-18, 10:04
Olle Olsson Olle Olsson är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Mar 2011
Fråga Frågor och svar i stämmoprotokoll

Frågor på verksamhetsberättelsen och svar av styrelsen bör väl komma med i årsmötesprotokollet om den som frågar ber om det på årsstämman?
Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 14:36
Bettie Bettie är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Nov 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Olle Olsson Visa inlägg
Frågor på verksamhetsberättelsen och svar av styrelsen bör väl komma med i årsmötesprotokollet om den som frågar ber om det på årsstämman?

Jag vill understryka att jag är lite av novis på frågor av denna karaktär, men jag har ju gjort samma reflektion, även om jag kallat det "fiffel med stämmoprotokoll" i mitt inlägg.

Jag ställde ju frågor till styrelsen , en och en av dem. Samtliga nekade och ljög följaktligen inför stämman. Detta VET jag nu då jag är ny ordförande i föreningen, och har fått sammanställningen på den utbetalning som gjordes knappa tre veckor innan stämman till en av styrelsens ledamöter.
Attesterat av de andra två i styrelsen.
Ändå ljuger man på stämman , och jag ber stämmoorföranden om att jag vill ha in denna punkten i protokollet , inkluderande deras svar.

I stämmoprotokollet - Inte ett ord om denna händelse.

Därför tycker jag att era svar på Olle Olssons fråga ovan vore väldigt intressant att se.
Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 15:51
clabbe clabbe är inloggad nu
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Bettie Visa inlägg
Jag vill understryka att jag är lite av novis på frågor av denna karaktär, men jag har ju gjort samma reflektion, även om jag kallat det "fiffel med stämmoprotokoll" i mitt inlägg.

Jag ställde ju frågor till styrelsen , en och en av dem. Samtliga nekade och ljög följaktligen inför stämman. Detta VET jag nu då jag är ny ordförande i föreningen, och har fått sammanställningen på den utbetalning som gjordes knappa tre veckor innan stämman till en av styrelsens ledamöter.
Attesterat av de andra två i styrelsen.
Ändå ljuger man på stämman , och jag ber stämmoorföranden om att jag vill ha in denna punkten i protokollet , inkluderande deras svar.

I stämmoprotokollet - Inte ett ord om denna händelse.

Därför tycker jag att era svar på Olle Olssons fråga ovan vore väldigt intressant att se.
I din tråd om fel i protokollen sa du att detta hade uppdagats genom en diskrepans mellan beslutade arvoden och arvoden enligt årsredovisningen.

Nu säger du att styrelsen tre veckor före stämman gjorde en felaktig utbetalning. Är det en utbetalning av förra årets felaktigt beslutade arvode? Elller är det en ny soppa på kokning?

Hur tänker ni hantera saken i år isåfall? Om ni kräver tillbaka pengarna men inte får dem återbetalda, hur ska ni redovisa?
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
flera frågor som kräver lite svar! :-) annika1972 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 19 2012-04-15 19:24
Frågor och svar om deklarationen - Sydsvenskan Admin Senaste Nytt 0 2010-04-29 18:51
Parkering och garage bostadsrättsförening, frågor och svar Admin Faktabanken 0 2009-07-01 13:10
Stämmoprotokoll, frågor Trötter Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 4 2009-03-10 11:08
Diffusa svar från HSB om röstlängd/stämmoprotokoll och... sanningen !!! Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 0 2008-07-03 01:17

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2017.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare