|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Jag bor i gatuplanet med egen ingång i vår förening och direkt utanför vår ingång finns det en yta där det får plats med två bilar. Ytan är även i anslutning till vårt sovrumsfönster.
Det finns nu förslag på att utnyttja ytan som en parkering. Om en bil står parkerad på ytan så har den sina strålkastare mellan 0,5 och 1 meter från vårt sovrumsfönster. Om två bilar står parkerade där så har vi även en bil 1 meter från vår ytterdörr. Det har parkerats på ytan sporadiskt tidigare och det är väldigt störande.Finns det några allmänna regler eller lagar som reglerar hur nära en parkering får vara en bostad? |
|
|||
|
|||
![]() Ja det finns det. Kontakta hälsovårdsmyndigheten. Deras beslut kan även överklagas till Länsstyrelsen.
Hälsa är tungt vägande argument i alla frågor som rör boende. Framför allt är det avgaserna du bör sikta in dig på.
STÄMMAN JUBLAR!! FANTASTISKT!! TROLLERI!! GÖR DET IGEN!! Och När tycker Man? Att Evigheten Ska gå och Lägga sig? Grottekvarnen ett Levande Slukhål! Senast redigerad av totiki: 2009-10-14 klockan 11:24. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Jag får ingen Parkering kan jag göra något? | joarus | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2011-11-11 21:20 |
Olovlig parkering i brf | Stamcire | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 8 | 2009-10-20 01:06 |
Nära till sopsortering i Linköping - Östgöta Correspondenten | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-08-05 20:24 |
Han var nära att missa räntesänkningen | Admin | Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling | 0 | 2009-03-08 12:10 |
Nära bli utslängd från bostadsrätt | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-03-06 11:28 |