Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-25, 00:19
Kjell Olsson Kjell Olsson är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Oct 2009
Standard Stadgar för brf, hur tolka?

Jag bor i en bostadsrätt där man inte följer stadgarna enligt mig.
Hur tolkar ni dessa?
&11
1, Fönsterbyten
2,Vattenarmarturer
3,Elradiatorer
Vem anser ni ansvarar för dessa? //Kjell

bostadsrättsförening brf ryrsjön 1 se stadgar
Svara med citat
Gammal 2009-10-25, 17:52
Henric Lellky Henric Lellky är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: May 2008
OBS! OBS! OBS!

Kjell Olsson >>

Här finns ett svar till dig.

Föreningens stadgar

Senast redigerad av Admin: 2009-10-25 klockan 18:49. Anledning: Rättat upp länk
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 07:55
Duktig medlem

Standard Stadgar

Hej
Henric hur tolkar du dom övriga frågorna ex,Elradiatorer samt vattenarmaturer vem ansvarar för dessa?
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 03:16
Henric Lellky Henric Lellky är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: May 2008
Glad

"Bostadsrättshavaren svarar dock inte för ... //... och inte heller för annat underhåll än målning av radiatorer och vattenarmaturer eller av de anordningarna från stamledningar för vatten, avlopp, värme, gas, elektricitet och ventilation som föreningen försett lägenheten med."

Kjell Olsson >>

Vad jag kan se i era stadgar så uppfattar jag det som att det är föreningen som ansvarar för det normala underhållet av dessa (förutom målning av dem, då).
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 08:27
Duktig medlem

Standard Stadgar

Jag tycker precis som du att föreningen skall stå för detta enligt stadgarna men man vägrar.
Vi hade i går en extrastämma där vi var ca 40st av 99 röstberättigade och huvuddelen av medlemmarna tycker att det inte är så viktigt att följa stadgarna utan dom tycker att jag är en lag nörd som tycker att det är en självklarhet att vi följer stadgar,bostadsrättslagen mm.En annan sak är att man tog ett felaktigt beslut om fönster samt altandörrsbyte 1998 där många fortfarande inte har fått bytt sina dörrar/fönster
man var också så dåligt förberedd så man inte hade koll på hur många fönster/dörrar som det var kvar att byta,
däremot så tyckte man att man inte hade råd att byta dessa nu.Man kunde inte heller tala om när bytet skulle ske.Eftersom beslutet var felaktigt 1998 så skulle det ju medföra att alla som hade betalt sina fönster skulle få pengarna tillbaka även gamla medlemmar men inte heller här vill man göra rätt för sig.
Jag själv är uppväxt i biskopsgården i göteborg så jag om någon vet vad som är rätt och fel men var finns moralen i dagens sverige? //Kjell
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Att tolka en årsredovisning - Årsredovisning HSB Brf Näset Höllviken, Claes Caroli Admin Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 12 2011-05-12 17:37
Hur tolka en motion... tractors Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 1 2011-03-07 10:36
Tolka ÅRL, hjälp önskas kluringen Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 18 2011-02-03 14:13
Medlem ta del av upphandlingar/avtal - Stadgar i brf Kaj Linnsén Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-01-15 15:37
Stadgar Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 9 2009-12-22 08:39

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:03.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare