|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Styrelsen i min förening är emot att jag hyr ut i andrahand trots att det finns giltiga skäl. Nu har de haft möte och lagt nästa möte först sent i januari, trots att det brukar vara möte i december (normalt 11 möten per år/en sommarmånad hoppas över). Jag hade tänkt att hyra ut från januari men med detta är det mycket möjligt att de inte ens ger besked innan början av februari och att jag därmed får svårt att hyra ut då det bara är till sommaren. Detta är det enda sättet för dem att sätta käppar i hjulen. Finns det något jag kan göra för att få ett godkännande tidigare?
Hela systemet med att först hitta en hyresgäst som såklart i regel har ett önskat inflyttningsdatum, sedan ansöka om uthyrning och hoppas att de behandlar frågan inom vettig tid, är väldigt osmidigt. Det vore bättre om man kunde ansöka om rätt att hyra ut och sedan komma med personuppgifter för hyresgästen då man har det (och att styrelsen då kan neka om det finns skäl). |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Andrahandsuthyrning i brf | tractors | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 20 | 2014-10-13 12:49 |
Andrahandsuthyrning | Ludde | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2012-02-17 23:44 |
Andrahandsuthyrning | Pippilotti | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2012-01-27 21:38 |
Andrahandsuthyrning i brf? | Mr Magoo | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 11 | 2011-10-05 00:33 |
Andrahandsuthyrning i brf | Stina | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2010-07-15 14:39 |