|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Jag undrar vilka rättigheter/skyldigheter jag har mot mina grannar. Vår granne har hantverkare som renoverar deras badrum. De har lyckats borra (?) två hål på ca 4 cm rakt igenom vår vägg. Det är väggen i en innerhall och den är i övrigt fräsch och utan skador.
![]() Vi har påpekat detta för hantverkarna och de har sagt att de ska åtgärda det. Men de muttrar lite och säger att "vi utnyttjar att de har gjort ett litet fel". Därför vill jag veta innan vad jag har rätt till, ifall de börjar bråka. Vi har sålt vår bostadsrätt och vill egentligen bara se till att upprätthålla samma skick som vid kontraktskrivningen. Annars blir vi ersättningsskydiga till de nya ägarna. Nu undrar jag vad jag kan kräva av vår granne/hantverkaren? De kommer antagligen laga hålen, men kan jag begära att de även målar väggen så att lagningen inte syns? Väggen är bruten i en kulör som jag inte vet namn/nummer på, kan jag begära att de försöker hitta så lik kulör som möjligt? Om inte, bör alla väggar målas så det blir enhetligt i rummet? De pratade nämligen om att bara måla väggen vit. Senast redigerad av Admin: 2011-11-19 klockan 05:22. |
|
|||
|
|||
![]() Fyra cm hål är inga dåliga hål. Vad skulle dom göra?
Ta ett färgprov från väggen, de är bra på att ordna detta på en redig färgaffär.
STÄMMAN JUBLAR!! FANTASTISKT!! TROLLERI!! GÖR DET IGEN!! Och När tycker Man? Att Evigheten Ska gå och Lägga sig? Grottekvarnen ett Levande Slukhål! Senast redigerad av Admin: 2011-12-06 klockan 08:22. |
|
||||
|
||||
![]() Tips: dokumentera allting med bilder, datum och skriftligen angående händelseförloppet, om det blir problem så har ni på fötterna. Det är hantverkaren som skall åtgärda skadan men jag tror att det är din granne som beställare av jobbet som kan bli den som får stå för ansvaret om hantverkaren inte fullföljer sitt åtagande.
Senast redigerad av Admin: 2011-12-06 klockan 08:24. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byta ut vägg mot en glasvägg i bostadsrätt | kurran | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2011-05-08 16:31 |
CP skadat + autistiskt barn till granne som stör - mina rättigheter i brf? | Fedup | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2010-05-05 11:46 |
Nybliven BRF, konflikt med grannen | faglo | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 7 | 2009-10-23 14:57 |
Vattenläcka från grannen! Skriva under papper att granne tar självrisken? | Ullis E | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 1 | 2008-07-18 23:53 |