|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Finns en vettigt sätt att få veta vem som var i styrelsen tidigare ca 2 år tidigare som nu har sluttat
Jag tänkte på bolagsverket. Ratsit eller annat? |
|
|||
|
|||
![]() Jag tror det enklaste är att läsa i en årsredovisning. Föreningen har ju säkert de flesta kvar eller om de finns på deras hemsida.
Tror inte att du kan gå via varken Ratsit eller bolagsverket. |
|
|||
|
|||
![]() Det finns bolag som indexerar bostadsrättsföreningar. Ett av dessa bolag presenterar nuvarande styrelse direkt på hemsidan om man söker efter namnet på föreningen. Det är möjligt att det går att se tidigare års styrelser där också. De har även tillgång till några årsredovisningar. Jag personligen håller mig undan från dessa bolag men om de har den information man söker efter så kanske de är värda att beblanda sig med.
|
|
|||
|
|||
![]() Sent svar men det finns hos https://www.allabolag.se
under "Historiska befattningshavare". Eller hos creditsafe, UC osv. Allabolag är billigast med 89kr/månad och kan avslutas direkt. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Medlem av styrelsen | Sofiapia | Bostadsrättsforum | 1 | 2019-10-07 09:04 |
Ärva ansvar från tidigare medlem | Bettie | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2016-05-20 10:00 |
Att ärva ansvaret för vad tidigare medlem gjort..... | Bettie | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 0 | 2016-05-19 15:56 |
Bostadsrättsförening får rätt mot tidigare medlem - Dagens Juridik | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2010-11-22 10:11 |
Bostadsrättsförening ger 1,3 miljoner till tidigare medlem (Dagens Juridik) | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2010-09-10 11:44 |