|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]() Styrelsen har själv beslutat utan en stämma att byta ut en väl fungerade gaspanna till fjärrvärme för 1,1 milj det bara kom en lapp i brevlådan om detta. Motivet är att det på sikt blir billigare.
Några medlemmar anser sig överkörda av styrelsen och är emot invensteringen som är väsentlig. Installationen påbörjades direkt. Vad kan man göra åt detta för att få rätt ? Kan styrelsen bli betalningsansvarig? |
|
||||
|
||||
![]() Ser inget fel i din styrelses agerande utifrån hur du med egna ord beskriver situationen. Ovanligt med gas pannor i Sverige !!
Om du följt nyhetsflödet de senaste månader torde just gas vara en bristvara i stora delar av Europa. Elpriset löper också amok så att investera i fjärrvärme kan knappast komma olägligt.
Kräv att det införs ett tak i 5 § bostadsrättslagen (1991:614) på hur många lägenheter en BRF får inneha ! |
|
|||
|
|||
![]() Det skulle nog kunna klassas som underhåll. Min styrelse brände av 1.5mkr på tilläggsisolering av vindarna.
Jag är rätt så säker på att styrelsens agerande skulle bli välsignat i efterhand av stämman. Jag gissar att man i detta omvärldsläge beslutade om detta lite mer akut. Jag läste en artikel att det är många på kö för att ansluta sig till fjärrvärme. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Inneboendes rättigheter | eribul | Bostadsrättsforum | 2 | 2016-11-20 20:51 |
Rättigheter VS Skyldigheter | SurfSmurf | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2011-11-29 09:49 |
Styrelsens rättigheter och skyldigheter mot medlemmar i brf? | Cecilia | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 34 | 2010-03-15 22:44 |
Enskild medlems rättigheter för insyn i styrelsens arbete? | SADDE | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 2 | 2009-01-09 12:20 |
HSB Malmö - Styrelsens svar på motion #34-49 med kommentarer till styrelsens svar | Admin | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 0 | 2008-04-24 02:02 |