Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-04, 15:01
ted ted är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
Fråga Tömning av lägenhet, behöver tips på bra firma

Hej,
Detta verkar vara ett lysande forum för BRF relaterande företeelser såvitt jag kan se

Ser fram emot att spendera tid här och om det så faller sig även kanske kunna hjälpa andra framledes.

Men först så får jag dock be om lite hjälp.

Det är tyvärr så att i vår förening där jag sitter i styrelsen (rätt färsk på "jobbet") har en hyresgäst som nu efter mer än ett års tid med obetalda hyror måst avhysas.

Nu är avhysningen i sig inget problem då han bor på annan ort men väl hans saker då han efter flertalet samtal/kontakter inte hämtar bohaget.

Nu har vi plockat ut det som vi bedömer som värdefullt enligt juristens inrådan och flyttat detta till externt förråd för ytterligare en tids förvaring.

Men för att göra en lång historia kort, har någon av er något bolag att rekommendera som tömmer/slänger/städar ur lägenheten? Dvs, tar hand om allt som är kvar.

Jag har nu ägnat ett tag på "nätet" och letat och visst hittar man några bolag men inga omdömen om dessa vilket i sig kanske inte är så underligt då tömning av lägenheter ofta har med dödsfall och andra tråkigheter att göra och ingen orkar väl skriva en recension under sådana omständigheter. (antar jag)

Mycket tacksam för något matnyttigt i ämnet.

Orten som detta avser är Sundbyberg.

-ted

Senast redigerad av ted: 2013-03-04 klockan 15:18. Anledning: Felstavat....
Svara med citat
Gammal 2015-02-08, 11:00
JohanSthlm45 JohanSthlm45 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Feb 2015
Standard

Jag använde sterbhusservice funka klockrent de både tömde och städade, hade sjukt mycket att göra på jobbet och privat så jag hade verkligen inte tid att ta tag i det själv.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Behöver styrelsen stämmobeslut eller inte när föreningens lägenhet ska säljas? Silva Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 61 2013-05-23 06:07
Firma-tecknare i brf-styrelse Eliza-Izabell Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 4 2010-11-14 17:02
Ordförandens firma anlitas av styrelsen, ok? Undrandez Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 4 2010-11-10 13:53
Delegera rätt att teckna firma i brf Lennart_Solna Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2010-09-07 12:45
Anlita utomstående firma för egna arbeten i samband med stambyte i brf? RobinK Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 5 2008-03-27 11:15

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare