Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                            Skriv motioner!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-02, 18:09
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard beröm hyllningar till forumet

Det är nu snart 8 år sedan jag skrev första inlägget i detta eminenta forum.
Då var det admin jag och ett tiotal som hade synpunkter på bland annat HSB revisionsbyrå boRevision.
Som då HSB gjorde om för att det började talas om jäv och annan nepotism inom det snart 90åriga bostadsorganisationen.

Jjag har och kommer att fortsätta skriva hur illa det står till med denna usla organisation, som är det enda företag i Sverige i denna kaliber där man måste erlägga deposition a`500kr för att senare bli lurad med hutlösa medlemsavgifter och mycket annat.

Idag ser jag att forumet ökar, och många är de problem bostadsrättshavare blir utsatta för.

Hyllningar av det allra största formatet skall ges till admin som startat och håller i denna sida.

Om ytterligare 8 år och 6000inlägg av mig kan man hoppas på att politiker, media också har vaknat och skriver sanningen om dagens Svenska ekonomiska mjölkko, bostadsrätt.

hur mycket får Borg in på försäljningsskatten 22% vid bostadsrättsförsäljning??

god tvåa efter admin i inlägg?
Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 21:19
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Tummen upp Hyllning till eldsjälarna

Ja, tette, det är ett väldigt viktigt jobb som görs av er som startade forumet.
Jag lär mig nåt varje dag här och häpnar över krånglet. Jag menar att BRL-paketet borde provas av EU om fri rörlighet och transparens. Kanske en ny tråd?

Nu är det så att jag är K-märkt i yrket dvs, jag har rötterna inom den fastighetsrättsliga lagstiftningen, PBL m fl och ekonomi och hantverket har liksom varit med hela tiden. Hus är min grej. Jag har varit ledamot och ordförande, valberedare osv i många år, har också varit distriktsombud i HSB och i SBC. Jag trodde jag kunde vad som behövdes. Ja, det gjorde jag nog tidigare, men inte nu, det har verkligen blivit illa med kontrollen från de boendes sida. För 15 år sedan var ekonomin så mycket större och viktigare för var och en. Så är det inte i dag tyvärr. Dessutom samarbetade man!

Jag vill alltså tacka er som lägger ner tid och delar era erfarenheter för att hjälpa andra - så - Keep On.

Info från Admin;
Sidodiskussion flyttad till;
Bostadsrätt eller hyresrätt, och det orättvisa systemet

Senast redigerad av Admin: 2012-05-06 klockan 12:49.
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 11:53
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av tette Visa inlägg
Om ytterligare 8 år och 6000inlägg av mig kan man hoppas på att politiker, media också har vaknat och skriver sanningen om dagens Svenska ekonomiska mjölkko, bostadsrätt.
Instämmer.

Senast redigerad av Admin: 2012-05-06 klockan 12:51.
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:46
skanke skanke är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Kan bara instämma i hyllningskören. En otroligt bra källa till info om Bostadsrätt.

Får väl tacka Adex för att jag hittade detta forum
Satt och Googlade för att se om det fanns någon matnyttig info om detta företag, och vad hittade jag om inte tettes tråd på detta forum "När en förvaltare får fria tyglar".

Senast redigerad av Admin: 2012-05-06 klockan 12:51.
Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 08:37
Minkowski Minkowski är inte inloggad
Zetta-medlem

Reg.datum: May 2011
Standard

Jag tycker tvärtom, det är mycket som kan göras bättre; se mina inlägg om Forumet. Jag har ständigt problem med användning av Forumet. Det stjäl tid
Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 21:28
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Glad Bra forum

Det finns ett behov av ett forum dit medlemmar i en bostadsrättsförening kan vända sig. Detta forum är för alla och envar och det är gratis.

Fantastiskt!

Endast förtroendevalda kan söka hjälp och stöd hos de stora förvaltarna, HSB, SBC, vilket alla medlemmar i en BRF betalar för.
Detta forumet fyller således ett gap i behovskedjan och det är därför utomordentligt viktigt.

Allt som sker kan givetvis bli bättre. Det blir det successivt genom att råd och erfarenheter sprids som ringar på vattnet.
Precis som i en BRF hjälps vi åt tillsammans och är givetvis tacksamma mot de som som delar sin erfarenhet med andra här, helt gratis!

I bland har jag den erfarenhet som löser ett problem för någon, andra gånger är det jag som får råd. Jag väljer själv hur jag värderar de råd jag får, det är mitt ansvar!
Om jag skulle önska nåt så är det en del av betalningen till HSB, SBC skänktes till forumet, för drift och underhåll som ett tack till Admin.
Det är mitt förslag till kommande motioner.

Det blir så bra som vi gör det. Enkelt!
Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 11:14
Minkowski Minkowski är inte inloggad
Zetta-medlem

Reg.datum: May 2011
Standard

Jag kan ringa HSB juristen i Malmö och få svar på frågor direkt per tel.
Man kan också ringa kl 11-13 till ett nr i Stockholm men där kan det hända att man får stå i kö och jag är inte nöjd med den servicen, de är inte särskild vänliga där.
De säger att du har bara 5 minuter på dig för det står andra i kö, och det svar de ger är oftast inte av värde.
Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 17:12
RättvisFörenings avatar
RättvisFörening RättvisFörening är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard Instämmer i hyllningarna!

Jag instämmer! Detta forum är en ovärdelig kunskapskälla. Jag började söka information om vad man skall göra när en styrelse för en brf bryter mot egna stadgarna och får stöd för detta av HSB. Hittade väl inget svar på det direkt mer än att det är ett väldigt vanligt fenomen!

Så mycket mer frågor att belysa hittade jag dock. Bl a detta om avgälderna, som jag nu valt att driva i vår brf.

Har förstått systemfelet som finns i HSB. Man säger så mycket, men när det väl kommer till sin spets så bevakar nan bara sina egna intressen.

Medlemmarna, ägarna, har inget värde.

Tack för detta forum!
Gammal 2012-11-04, 19:05
Lännqvist Lännqvist är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Jag kan bara instämma i de övriga hyllningarna.

Detta forum get mig kunskap och inspiration.

Lita aldrig på att styrelsen är på din sida.
HSB Guldsmeden, Kumla
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trögt i forumet Admin Bostadsrättsforum 2 2011-12-06 15:40
Forumet Francois Bostadsrättsforum 8 2010-04-22 18:20
Opartisk syn på badrumsrenoveringar här i forumet Andreas Lundgren Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 4 2008-11-10 16:00

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare