|
|||||||
| Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa forum om bostadsrätter!
Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med?
Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö.
Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! Frågor om forumets användning; Brf gästbok
|
Fler nyheter |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Möjligen omvänt. Annars förstår jag inte vad du menar. Föreningen får ju ingen ROT. Omvänt är det dessutom synnerligen tveksamt eftersom det är en form av skattebrott.
|
|
|
|||
|
|||
|
He he, ROT har ingenting med ROT avdrag att göra i mitt inlägg.
ROT betyder Renovering, Ombyggnad, Tillbyggnad. Alltså egentligen allt som inte är Nybyggnad. Man brukar använda begreppet ROT vid stamrenoveringar. Det var detta jag menade, eftersom man annars hamnar i klurigheter vad gäller bostadsrättsinnehavarens ansvarsområden som ju är ytskikt och tätskikt tex. Finns ju en annan aktuell tråd just nu där TS har fått massa problem eftersom man inte verkar ha gjort detta på rätt sätt... |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag försökte bara göra en poäng genom att tala om ytterdörr med fönster. |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Balkonggolv - Vems ansvar? | kubben | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2009-07-07 16:35 |
| Vems ansvar för puts på väggar och tak? | bostadsrättsinnehavare | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 5 | 2009-05-13 12:31 |
| Vems ansvar efter stambyte och badrumsrenoveringar? | Snövit | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 4 | 2009-02-14 10:17 |
| Vems ansvar är nycklarna? - Bokningstavla tvättstugan | tractors | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 12 | 2008-11-08 12:04 |
| Vattenskada, vems ansvar | Francois | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 1 | 2008-05-21 22:16 |