Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-28, 13:55
Nybörjare Nybörjare är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Apr 2011
Standard Dags att motionera

Med bara ett par dagar kvar till sista inlämningsdag, sitter jag här och funderar på hur jag ska göra.

Jag har fortfarande inte fått det jag begärde efter förra stämman:
  1. Svar från revisorerna om konstigheter i årsredovisningen
  2. Medlemsförteckning
  3. Uppgifter om min lägenhet från lägenhetsförteckningen
  4. Röstlängden från stämman
Jag har både skrivit till och pratat med ledamöter ur styrelsen. TYSTNAD!

Vid förra stämman blev jag ju totalt överkörd när mina motioner kom upp. Jag fick inte säga flasklock, utan mötesordföranden pratade om att de rörde "normalt styrelsearbete". Det är ju ett lätt sätt att slippa både kritik och förslag till förbättringar. En annan mötesdeltagare fick så småningom det till, att styrelsen skulle bedöma och utvärdera mina motioner. Detta skrevs också in i protokollet, men inte att de skulle rapportera vid nästa stämma.

Nu tänker jag motionera om att få svar på mina motioner från förra året. Det verkar ju inte klokt !!! Eftersom vi inte får löpande information, så vet jag inte vad som hänt när det gäller t ex upphandlingar, miljöfrågorna, styrelseutbildning mm. - I så fall tänker jag bara skriva huvudrubrikerna, som motionerna handlade om.

Jag har också tänkt ge styrelseledamöterna utdrag ur BRL kap 9 och LEF kap 7. Jag tror att de behöver information/påminnelse om vad lagarna säger.

Kan jag göra så här? Eller måste jag skriva nya, likadana motioner?

Som alltid: Mycket tacksam för era kloka svar
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Motionera mera Pensionär Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2011-11-10 17:29
Dags för bodelning i H(S)B - Smålandsposten Admin Senaste Nytt 1 2011-09-12 12:01
Motionera till din regionförening! - Sammanställning av 178 motioner till HSB Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 5 2008-04-10 13:16
Dags för ny konkurs? Ove Mollvik Bostadsrättsforum 0 2008-03-20 13:54
Motionera i en brf - Hur gör man? Admin Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 4 2008-03-12 00:53

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare