Med bara ett par dagar kvar till sista inlämningsdag, sitter jag här och funderar på hur jag ska göra.
Jag har fortfarande inte fått det jag begärde efter förra stämman:
- Svar från revisorerna om konstigheter i årsredovisningen
- Medlemsförteckning
- Uppgifter om min lägenhet från lägenhetsförteckningen
- Röstlängden från stämman
Jag har både skrivit till och pratat med ledamöter ur styrelsen.
TYSTNAD!
Vid förra stämman blev jag ju totalt överkörd när mina motioner kom upp. Jag fick inte säga flasklock, utan mötesordföranden pratade om att de rörde "normalt styrelsearbete". Det är ju ett lätt sätt att slippa både kritik och förslag till förbättringar. En annan mötesdeltagare fick så småningom det till, att styrelsen skulle bedöma och utvärdera mina motioner. Detta skrevs också in i protokollet, men inte att de skulle rapportera vid nästa stämma.
Nu tänker jag motionera om att få svar på mina motioner från förra året. Det verkar ju inte klokt

!!! Eftersom vi inte får löpande information, så vet jag inte vad som hänt när det gäller t ex upphandlingar, miljöfrågorna, styrelseutbildning mm. - I så fall tänker jag bara skriva huvudrubrikerna, som motionerna handlade om.
Jag har också tänkt ge styrelseledamöterna utdrag ur BRL kap 9 och LEF kap 7. Jag tror att de behöver information/påminnelse om vad lagarna säger.
Kan jag göra så här? Eller måste jag skriva nya, likadana motioner?
Som alltid:
Mycket tacksam för era kloka svar