|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Avseende fastighetsskatten, eller om det nu är en avgift.
"För den medlem som är intresserad är det självklart ingen hemlighet" skriver Clabbe. Visst är det på detta vis, men skall det behöva vara så? Tilsätter man inte en styrelse för att inte alla skall behöva vara engagerade, har styrelsena ingen informationsskyldighet till medlemmarna som valt dem att sköta föreningens ekonomi? |
|
|||
|
|||
![]() Jamen självklart informeras medlemmarna om detta på samma sätt som de informeras om annan ekonomi i föreningen.
Dels delas årsredovisning ut innan stämman, där står det svart på vitt; dels informeras muntligt på stämman om hur ekonomin har varit i föreningen; dels svarar styrelsen på frågor från medlemmarna när som helst under löpande år. Åtminstone fungerar det så i vår förening. Vad mer ska man göra menar du? |
|
|||
|
|||
![]() Du bor tydligen i en av de 20% av brf:erna där styrelsen engagerar sig.
80% av föreningars styrelser fungerar inte på detta sätt. |
|
|||
|
|||
![]() Jo, jag utgår ju ifrån hur vi har det naturligtvis. Jag kanske blivit hemmablind :-)
|
|
|||
|
|||
![]() Var har du fått dessa uppgifter ifrån, Stephan?
|
|
|||
|
|||
![]() 15 års hobbyerfarenhet.
|
|
|||
|
|||
![]() Konstigt, du har kanske mest arbetat med Riksbyggen-föreningar
![]() De sista 5 åren har jag kontaktat och haft möte med 4 andra styrelse. Alla var väldigt engagerade styrelse. Jag tror att det är mycket mycket mer än 20% av styrelsen som är engagerade bland de "privata" förenigarna. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vill HSB-medlemmarna ha grön växling av fastighetsskatten? - Hemligt avtal ! | Admin | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 1 | 2008-10-05 00:05 |