|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Mitt problem är följande:
1. Grannar som spelar hög musik med start klockan typ 22-23 fram till 01-02 på morgonen för att sedan starta igen 09-11. Det här leder till att jag som högskolestudent varken kan sova eller studera. 2. Grannar som skriker jätte högt i princip ganska ofta. Som lösning betalade jag för speciella öronproppar som skulle absorbera högt ljud men det har inte hjälp alls. 3. En granne som lämnar sin hund antagligen inlåst i ett litet rum, vilket får till följd att hunden skäller vardagar från 08 - 16 varje vardag (förutsatt att grannen inte stannat hemma från jobbet vilket inte händer så ofta) 4. Granne som har 2 små barn som skriker och springer runt när de vaknar 05.30 - 06.00 fram tills att de går till dagis runt 08.00 för att sedan återta deras beteende när de kommer hem igen vid runt 16.00. Det här är bara en bråkdel av alla problem som mina störande grannar utsätter mig för DAGLIGEN. Personligen har jag försökt lösa problemen själv men inte kunnat. Följande lösningar har jag provat: 1. Talat med några grannar som stört; gensvaret jag fick här var att de skulle bättra sig men det har bara blivit värre. 2. Kontaktat störningsjouren ; gensvaret jag fick här var kort och gott att jag inte skulle få hjälp av dom och att jag skulle vända mig till min BRF. 3. Kontaktat min BRF; gensvaret jag fick här var ungefär två månader efter jag kontaktat dom via email var följande : "Det är så svårt att vräka någon nu när man har handlat sin lägenhet, men vet du vad, du kan ju skriva en logg under en period och sedan skicka den till oss, så får vi se vad vi kan göra." Så det jag undrar är, varför fan ska jag sitta och skriva en logg när dom egentligen bara kan ta sig tiden och gå och prata med samtliga störande grannar i mitt sketna hus? Jag nämnde till dom att det är så här dagligen, då borde en logg bara vara som en tårta på tårta, eller? Finns det någon annan myndighet eller någon annan lösning på mitt problem annat än de jag provat och att mörda mina grannar? Jag orkar seriöst inte mycket mer utav den här situationen, och den har fått mig att bli tvungen att ta sömntabletter vars effekter inte hjälper efter ett tag. Börjat gnissla tänder, och antagligen kommer behöva handla en bettskena. Börjat tappa hår vid runt 20 års åldern pga stress. Stressen i sin tur har lett till blodtrycks problem etc. Senast redigerad av Admin: 2010-11-28 klockan 17:53. |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Grannar blev en storfamilj - Sydsvenskan | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-03-22 21:00 |
Störande grannar i brf | BerraBorrare | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2008-04-08 12:20 |