Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-28, 10:46
Sofiapia Sofiapia är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Sep 2019
Olycklig Mardröm att bo i brf

Sålde villan och köpte bostadsrätt för att få ett bekvämare liv, vilket jag ångrar djupt idag när jag ser hur dåligt föreningen sköts och hur okunniga medlemmarna i styrelsen är.
Vi är flera medlemmar som påtalat vattenskador i golv och yttervägg under två års tid, vilket inte lett till någonting. Nu när en anhörig till en medlem engagerat sig så har vi fått besiktning och förhoppningsvis blir det åtgärdat.
Vicevärden är både ledamot i styrelsen och valberedningen, ordförandens fru är ledamot i valberedningen och övriga ledamöter är åldriga män, som inte verkar insatta i hur en sköter en fastighet.
Kulturen här innebär att styrelsen är isolerad och medlemmarna pratar inge med varandra.
Hur går en tillväga för att få bort styrelsen i nuvarande konstellation och välja en ny? Vicevärden ljuger och kör med härskartekniker. Kanske bättre att fly än illa fäkta, men det är väldigt arbetsamt att flytta.
Tycker alla medlemmar borde få veta om denna stora vattenskada som innebär att vi måste ta nya lån, men överhuvudtaget informeras det väldigt lite. Medlemmarna verkar rädda för styrelsen.
Jag önskar förslag på hur en väcker en sovande förening med inkompetent styrelse, och där styrelsen är rädd om sin makt
Svara med citat