Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-02, 07:39
qada qada är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: May 2012
Standard Utveckling i ärendet

Den 17/5 sände jag ett mejl till den ekonomiska förvaltaren med cc styrelsen i vilket jag citerade Haralds inlägg. Efter påminnelse den 25/5 svarar förvaltaren kort men vänligt, att det är styrelsen som hanterar frågan.

Efter någon dag svarar styrelsen, att man inte har något att tillägga utöver vad som sades på stämman. Jag står på mig och frågar var deponerade pengar finns. Efter viss grävning har jag kommit fram till att det kan röra sig om mellan 150 och 200 tkr.

Så här svarar styrelsen: "Några av oss i styrelsen skulle vilja träffa dig för en pratstund. Kan du i kväll kl 18.30 i samlingslokalen?"
Jag fick mejlet vid 10-tiden på förmiddagen.

Givetvis svarade jag 'nej' utan angivande av orsak. Samtidigt frågade jag vilka som ville träffa mig och vad man önskade prata om.

Nu svarar man: Vi hörde att du ringt flera personer , bl a en som avgått ur styrelsen, samt några andra, och antar att du har frågor du vill ställa. Det är både enklare och trevligare att tala med varandra än att skriva. Åtminstone två av oss i styrlesen, kan just nu inte säga vilka, kan säkert ha möjlighet att träffa dig för en pratstund. Hör av dig när du har en stund över, så får vi se vilka av oss som kan!

Hälsningar
NN
Styrelsen

Jag är ganska säker på vilka som är styrelsens källor, då det rör sig om endast 4 personer.

Skall man skratta eller gråta?!

Nu håller jag på att snickra ihop ett svar, som skall sändas iväg senast imorgon (se bil) och är tacksam för alla råd. Beträffande NN3 så anser vederbörande att medlemmarna borde betala de nya nyckelbrickorna, då villaägare måste betala alla sina nycklar själva!

Senast redigerad av qada: 2013-05-03 klockan 06:59.
Svara med citat