Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-31, 14:52
Kostamuss avatar
Kostamus Kostamus är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Aug 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Struntar faktiskt i om försäkringsbolag påstår att idag måste återställning ske till dagens regler.
Står det i stadgarn att bostadsrättsinnehavaren ska hålla inre utrymmen i gott skick, så gäller väl detta.
Ponera att 4 av 5 bostadsrättshavare förstått och läst stadgar, och renoverat sina badrum som är 42 år gamla, ska de då betala för en medlem som skiter i sitt ansvar????? Nix! Renovera ditt badrum på egen bekostnad du!
Det var inte alls min mening att lägga badrumsrenoveringskostnader på föreningen. Tvärtom!!
Men.... den presenterade kostnaden på 160 000 kr för badrumsrenoveringen saknar underlag. Styrelsen vägrar (!!!) visa upp någon ungefärlig kalkyl. Och i jämförelse med 60-70 000 kronor jag skulle betaka via annat företag... är inte det skandal???

Föreningen säger att huvudentreprenjör inte skulle acceptera att något annat företag (dvs företaget man själv kan anlita för mycket mindre pengar) skulle vistas på deras byggområde!

Då tycker jag att "återställningskrav" är rimligt.

Av 134 lägenheter är 93 bostadsrätter. Utav dessa 93 har 8 sagt "nej" till presenterade priser. Bostadsrättsföreningen har inte fått med alla på detta beslut och inte heller begärt beslut från Hyresnämnden. De bara startade byggarbetet!

Två trappuppgångar hoppade de över - där fanns 3 lägenheter som inte godkände (vi vet inte än nu vad händer dessa trappuppgångar).
I min trappuppgång är det bara jag som inte godkänt renoveringen. Alla rör är kapade redan. Sitter utan vatten och något avlopp i en vecka... och försöker komma på ett sätt att försvara mitt boende.

Senast redigerad av Admin: 2011-11-26 klockan 20:45.
Svara med citat