Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-04, 13:59
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Tuff historia, jag är säker på att flera här har läst och känner sympatier med er, men kanske har svårt att veta vad de ska svara er.

Jag vill framhålla följande:

På det personliga planet är hela ärendet en tragedi för er. Det kan ingen ta ifrån er, och jag tänker inte heller försöka.

I ett lite större perspektiv:

Den typ av besvär som din fru fick och fortfarande delvis lider av pga utvecklad överkänslighet är mycket ovanliga. Det fråntar inte att det för den drabbade är fruktansvärt, men av befolkningen i stort är det mycket få som utvecklar liknande besvär.

Att en styrelse i en bostadsrättsförening skall kunna hantera detta ärende skyndsamt och korrekt ät en utopi. Tror inte att de stora kommunala bostadsbolagen är särskilt duktiga här heller.

Slutligen så blev det ju så, att från inflyttning i nov 2005, till fullt åtgärdat system i aug 2007 har det ju gått knappt två år. Även om ni säkerligen har blivit felaktigt behandlade tidvis i processen, så skulle jag vilja påstå att ni har nått framgång, och det på i sammanhanget en mycket kort tid.

Missförstå mig inte, ni är, och framförallt din fru, givetvis offer i historien, men styrelsen verkar ju ändå ha gjort löpande åtgärder under tiden fram till att problemet försvann.

Det finns mycket värre exempel där ute, på styrelser som är helt tysta och medlemmar som tvingas flytta istället.

Nu hoppas jag att ni trivs där ni bor, för risken är ju att din fru får nya problem i en annan lgh igen, som inte är åtgärdad.

Ni har mina sympatier.
Svara med citat