Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-09, 18:54
misteln misteln är inte inloggad
Giga-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Brist i episodminnet ?

Med tanke på att VD och marknadschef är övertygade om vilket förslaget om medlemsavgiften på stämman var så var det dags att ställa frågan till förslagsställaren själv nämligen Claes Caroli ordförande i HSB Malmö. Sagt och gjort.

Frågan löd : Har en mycket kort fråga som vi gärna ser få ett snabbt svar av dig.
Vad var ditt förslag på stämman 2010 när det gällde beslut om medlemsavgift

Var det :

1. "Styrelsen rekommenderar oförändrad medlemsavgift" eller
2. "Styrelsen rekommenderar oförändrad medlemsavgift, i realiteten är det som ni ser att det är prisbasbeloppet som styr det hela".

Svaret var : Du anger två exakta formuleringar - jag beklagar, jag kommer inte ihåg ordagrant vad jag anförde.

Alltså det fantastiska har inträffat att ordförande Claes Caroli som lämnade det enda förslag som behandlades av stämman under punkten medlemsavgift, någon månad efter stämman, inte minns innehållet i förslaget medan Michael Carlsson (VD) och Boel Lagerwall (marknadschef ) båda minns exakt vad som var förslaget. Detta är ju alldeles otroligt. Men ännu otroligare är ju att HSB Malmö fattat beslut om medlemsavgiftens storlek på ett underlag som ordföranden inte minns !!!

Man är ju uppenbart inte överens om vad förslaget var men de båda tjänstemännen minns med stor säkerhet första delen av förslaget. Med styrelsens representant är det helt annorlunda. Han minns inte vare sig första eller andra delen av sitt eget förslag.

I brevet till bostadsrättsföreningarna som Michael Carlsson och Claes Caroli skrivit under så är båda överens om att prisbasbeloppet bara justerats marginellt. Ett prisbasbelopp som enligt deras version inte nämndes i förslaget. Häpp.

Några månader senare så skriver Claes Caroli i ett mejl : För mig är det fullständigt klart att HSB Malmö följt stämmobeslutet.
Hur kan det vara fullständigt klart att HSB Malmö följt stämmobeslutet, ett beslut som grundades på ett förslag vars innehåll han inte minns ???

Ovanstående fråga har ställts till Claes Caroli flera gånger, någon som tror att han behagat att svara. Nej, tänkte väl det. När det gäller frågor till Claes Caroli ordförande i HSB Malmö och vissa tjänstemän i organisationen så är det att likna vid ett lotteri. Om det varit ett lotteri så hade tillståndet förmodligen dragits in-i lotteri ska alla ha samma chans att dra en vinstlott. (att få ett svar.)
I HSB Malmö råder andra förhållande och ett helt annat tillstånd.

Sen bara fortsätter det…………
Svara med citat