Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-21, 10:37
Terracalidus Terracalidus är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard Samma sits!

Sitter precis och lyssnar till ungen ovanför... Knack knack banka banka dunk dunk skrik skrik banka knack dunk... osv osv...

Även jag har bott i hyreslägenhet hela mitt liv. Till och med i studentkorridor där det var färre störningar. Naturligtvis accepterar jag att människor bor nära inpå mig när jag väljer att bo i hyreshus, men det här är inte något man ska behöva stå ut med.

Ungen i fråga är ca 2 år gammal.

Störningarna då. Vardagsmorgnar börjar störningarna, "golv-ljuden", vid ca 07:00, vilket är okej när man ändå ska till jobbet. Men däremot blev det väldigt jobbigt när jag var hemma förkyld ett par dagar. Och så kommer man hem från jobbet då. Varje eftermiddag, VARJE!!! eftermiddag, så är det ett helsikes liv på grabben. Man kliver innanför dörren efter en stressig dag och hör direkt golv-ljuden och skrik. Jag väljer att fly. Går iväg till gymet, ut och jogga, handla eller försöka hälsa på någon. Har jag tur så tystnar det vid ca 20:00 och då får jag äntligen ett par timmar lugn och ro i mitt eget hem.

Sen blir det ju helg... Exakt mellan 07:30 och 08:00 börjar grabben att knacka i golvet. Och nej! Jag ska inte behöva ha hörselskydd för att få sova ut en helg i mitt eget hem. Det intressanta är att oljuden sedan pågår hela dagen, varje helgdag oavsett väder och vind utomhus. De tar i stort sett aldrig med ungen ut! Den lille stackarn är kritvit och har utslag i ansiktet. Blir väl så när man aldrig får frisk luft, sol och vind.

Hur som helst så gick jag upp en lördag morgon vid ca 07:35 och ringde på. När mamman öppnar sitter ungen på golvet med en hink och spade i vardera hand och bankar i golvet som den värsta hårdrockstrummis. När jag då frågar om de inte tror att det där stör så svarar hon att hon minsann inte kan binda fast barnet... Jag trodde jag skulle ramla baklänges. Hur begränsat intellekt kan en människa ha och fortfarande klara sig i vardagen??? Hur som helst behöll jag lugnet och sa att de gärna får försöka tänka på att de inte bor ensamna i huset och att inte alla vill gå upp 07:30 varje helg. Visst skulle de ta hänsyn, sa hon... Nej! Det gör de inte.

Jag har även pratat med hyresvärden som verkar ovillig att konfrontera dessa "grannar from hell" eftersom det är en unge som man ska förväntas tycka är okej att han för liv...
Svara med citat