Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-02, 16:44
Stenis Stenis är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jan 2019
Standard

Nu har "kanske" garaget blivit klar och priset har blivit 11 miljoner från början var priset på renoveringen 7 miljoner med omfattande konstruktions arbeten! Det var inga fel som åtgärdades i stommen, det var inga fel som dom trodde. Det var bara rost i armeringen pga fukt och då hade blivit sprickor i betongen som det alltid gör. Dem har lappats i hop och målats väggar och tak i nedre garaget, virket på övre garaget som målades för 3-4 år sen och golvet målades för första gången, man har bytt ut asfalten i nedre garaget, bytt ut dom digitala motorvärmare uttagen, som enligt tillverkaren aldrig behöver bytas, det finns över hundra sådana och 12 st används så att många av dom var oanvända. Skillnaden på dom gamla och nya är, dom gamla var 2 timmars timer och dom nya är 3 timmars annars är dom identiska! Priset på en sådan med dubbla uttag är nästan 4000kr, man passade på och dra nya kablar till dom, armaturerna byttes och nya kablar, förut var det fyra rader i dag är det sex rader. Sedan har man dragit genom golvet i övre garaget i varje skarv ett stort antal bultar med stora brickor och det ser inte bra ut om man tittar på andra liknande betong element i andra byggnader. Jag har för mig att man tätar dom bara med nåt som Sika säljer och då blir det snyggt och tätt. Sen har nån skruvat vinkeljärns bitar på ca 30cm i bakre väggen ett antal till nån nytta som jag inte kan lista ut varför. Finns det nån kunnig i betong?
Är det normalt att priset blir nästan dubbelt så mycket, fast dom omfattande felen fanns
inte som man hade räknat ut? Har man härmat Karolinska?
Svara med citat