Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-04, 09:55
Mumien Mumien är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av ChrisGoesRock Visa inlägg
"Mumien"

Jag har blivit stämd inför tingsrätten för ett par år sedan. De gjorde säkerligen 6-8 mer eller mindre påhittade polisanmälningar, som samtliga lades ner.

Ingen i styrelsen kom på rättegången, endast deras jurist. Styrelsens ordförande var kallad som vittne. Efter några minuter frågade Domaren vad det var för papper han satt och fifflade med. Det var en kom-ihåglapp över de polisanmälningar som styrelsen gjort.

Domaren sa till styrelsens ordförande på skarpen; Du är vittne under ed, ta bort lappen omedelbart.

Därefter så mindes inte vittnet så mycket då risken var överhängande att blanda ihop polisanmälningarna. Jag vann i rättegången, och domaren sa när domslutet kom; Det ska mycket till för att ta ifrån en boende sin lägenhet, oavsett om det är en bostadsrätt eller hyresrätt eftersom det är där den boende oftast känner sin trygghet.

Så du har rätt "Mumien", som du säger, det finns mycket mer att berätta.

Även ett tack till "Karmenella" för ditt inlägg.

Under de senaste åren har det bildats hundratals föreningar, och du och jag "Mumien" är nog långt ifrån ensamma om dessa styrelsemedlemmar som inte ens har vett att gå på de kurser som anordnas för styrelsemedlemmar. Så borde det stå i allas stadgar att göra.

Sen är det som du säger, kan en boende mer om en viktig sak än styrelsen så kan det bli inkörsporten till ett långt lidande och förtryck, tyvärr. Om det även är en styrelse som hos mig så erkänner de ALDRIG att de har fel. De försöker istället göra livet till ett helvete för den boende.

Så till alla som läsr min tråd: Har du liknande historier om inkompetenta styrelsemedlemmar som gjort dig illa, skriv din historia.

MVH Christer
Detta är intressant.

Det är alltid en tröst att åtminstone någon vinner i domstol över förövarna.

För mig, som blåste i visslan, p g a missförhållandena i föreningen blev konsekvenserna förödande. Återhämtningen efter traumat har varit både lång och svår.

Dåvarande ordföranden agerade både "besiktningsman" vid tänkt tillträde och även föreningens ställföreträdare i målet. Tillträdet urartade p ga ordförandes provokationer vid dörren. Skulle vilja tro att de som varit utsatta för förföljelse i föreningar förstår vad som senare hände i Tingsrätten.

Det är nog bara att flytta för den som vågar stå för sin sak och inte viker sig för de maktmissbrukande fanskapen tills en ny lagstiftning i BrL och LEF gör sig gällande så att styrelsebrotten i föreningar kriminaliseras.

/Mumien
Svara med citat