Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-03, 21:03
ChrisGoesRocks avatar
ChrisGoesRock ChrisGoesRock är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Sep 2016
Standard

Hej Thomas och alla andra.

Jag tror att exempelvis vår styrelse sitter kvar, och har nu suttit i 6 år på grund av att våra boende i vår förening "inte har tid". Samtidigt så har våra boende i vår förening inte en aning vad som sker i bakgrunden pga. "styrelsens sekretess".

I mitt fall så har det ändå läckt ut en del pga. att vi nu är inne på det 6:e året. Jag är inte helt ensam över styrelsens behandling av boende i föreningen, men tyvärr så backar de över sin fråga när styrelsen sätter igång sin "härskar-teknik".

Jag själv har medhåll från ett antal boende i föreningen, men deras svar är enstämmigt: "Jag vill inte lägga mig i". De är rädda för att bli behandlade som jag själv, så de vågar inte.

Boende i föreningen undrar över om varför de aldrig ser någon i styrelsen på gården, de smyger in i portarna från baksidan och har gjort så i flera år.

Om vi mejlar till vår styrelse så kommer detta automatsvar:

Hej!

Tack för ditt mail till styrelsen för brf XXXXXXXX

Alla mail blir lästa men svarstiden är ibland lång då många mail hanteras tidigast på kommande styrelsemöte. Ambitionen är alltid att ge ett svar, men i perioder av hög arbetsbelastning kan det förekomma att vissa mail behöver prioriteras bort.

Svar på många frågor finns på hemsidan: http://www.XXXXXX.se

Felanmälning ska ske till XXXX.
Frågor om avgifter/fakturor/pantsättning ställs till XXX.
Kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Tack för ditt tålamod.
Med vänlig hälsning
Styrelsen

Det måste kännas olustigt att som nyinflyttad och har frågor, att få detta svar.

Om vi trots allt råkar stöta på en styrelsemedlem och undrar/vill fråga om något, så hänvisar de till att skicka ett email, som de kanske inte svarar på.

Jag hittar inte på det jag skrivit här ovan, det är ren fakta. Hur otroligt det än ser ut.

MVH Christer Andersson

PS. i detta delforum så kan man varna för dåliga entreprenörer så jag varnar för: "Stockholm Södra Bygg AB". Till grund ligger mina tidigare inlägg över en okunnig entreprenör.