Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-15, 13:58
kluringens avatar
kluringen kluringen är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard Ni krånglar till det i onödan

Citat:
Ursprungligen skrivet av merbzt Visa inlägg
2
Så innan man inför något komplext system egenutvecklat eller köpt så ska man ta en ordentlig funderare på hur någon skall kunna ta över efter man själv inte kan hjälpa till.
Citat:
Ursprungligen skrivet av metscore Visa inlägg
Eftersom jag är skeptisk till att någon vill, eller än mindre kan, ta över ett egenutvecklat system så vill man gärna inte gå den vägen eftersom det dessutom ofta innebär livslång support.

Jag antar att det inte finns så många bra lösningar på problemet förutom "Kalkylblad i molnet"....
Föreningen äger all källkod i ett egenutvecklad system. Helt rumsrent att ta hjälp av en firma mot timersättning vit behov Det är annars mängder med uppdatering som inte kräver djupa kunskaper som styren/frivillg medlem klarar av.

Er uppgift som utvecklare är att skapa en bra men enkel lättnavigerad grund att bygga vidare på. "Min site" omfattar numera över tusenhanterbara filer (Word Excell, PDF, jpg;HTML för det som visas).

Ett eget webbhotell hos ett väletablerad serverföretag som tar betalt för sina tjänster tycker jag känns tryggare än molnet, men det ena uteslutar inte det andra.