Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-26, 13:07
metscore metscore är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Apr 2018
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Jag är ännu inte motbevisad. Tror fortfarande han vill sälja eller utveckla ett onödigt system.
Ja, om du inte har någon delaktighet i vårt rättsväsende så bör vi nog alla vara tacksamma.... Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat....

Eftersom en del av oss har tjockare pannben än andra så förtydligar jag:

Jag är mjukvaruingenjör (tydligen viktigt) som är medlem och boende i en BRF. Min fru, som är ordförande, har frågat hur man hanterar de objekt jag tidigare beskrivit. Eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet av fastigheter och relativt lite av BRF arbete generellt så tänkte jag höra om någon annan hade liknande frågeställningar. Har någon annan hittat ett bra upplägg eller system (process eller kanske till och med, gud förbjude, program som skulle kunna köpas in för att underlätta) så hade jag tacksamt tagit emot synpunkter på det. Att sätta sig på kvällstid och utveckla ett system är ju ett hästjobb som i alla fall jag inte är intresserad av eftersom jag redan har ett liv och ett arbete.
För att ytterligare förtydliga, jag har inte ens något att sälja, som vissa, men en dåres envishet, verkar tro.

Citat:
Nej men han kritiserade min profil därför blir det fel.
Varför blir det fel? Jag lyfte bara fram vad du själv har skrivit i din profil vilket rimmar illa med din aversion mot "säljare".
Det är ju lätt att dra paralleller till politiker med förtroendeuppdrag som samtidigt har ekonomiska kopplingar till ett företag. Politikern hävdar ju alltid med emfas att de kan hålla isär rollerna, men det inger ju knappast något förtroende av en oberoende ställning. Så även om ingen torgför något så finns det säkert skäl att misstänka (och med vissas logik så är de ju i redan skyldiga till detta motbevisas) till att tro att emellan skål och vägg finns det ekonomiska fördelar för de inblandade.

Citat:
För övrigt så ingår de flesta "önskemålen" i vilket förvaltningsprogram som helst, te x REAL
Se där, ett litet tips - det var ju precis sådana ledtrådar som jag eftersträvar, men uppenbarligen satt det rysligt långt inne. (Att tipset bara består av fyra bokstäver får man ju inte hänga upp sig på)
Svara med citat