Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-26, 13:47
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Jag tycker ni krånglar till detta i absurdum vilket inte lär behövas. Högst troligt har stämman beslutat att installation skall ske och till vilken anslutningskostnad. Då är det väl bara att debitera ut denna! Jag hade skrivit en extra rad på avierna: "Fiberinstallation" och sedan belopp/10 = 500 kr/månad. Om någon vill betala in mera så är det ju bara att göra det, precis som att det regelmässigt hela tiden finns personer som betalar in för högt belopp för att kunna betala in lite mindre en annan gång...

Det är väl först om någon tvärvägrar att betala som det blir intressant att titta på regelverket och hur föreningen fattat sitt beslut. Men varför måla fan på väggen innan? Lär ju bara göda konsulter och förvaltare - dit går man om det krävs inte av slentrian för att allt måste vara så himla perfekt.

Om nu någon vägrar hade jag börjat med att dra ut sladden ett tag och sett om inte det löste situationen. Först därefter hade jag konsulterat expertis för att få till ett regelmässigt beslut som blir korrekt i alla led.

För även om man skall debitera efter andelstal så lär föreningen numera få igenom lika belopp/lgh ifall detta hamnar i hyresnämnden för avgörande. Detta eftersom samtliga standard stadgar numera innehåller den skrivningen och domstolen tar ju givetvis hänsyn till vad förening och medlemmar från början stipulerat med sitt beslut.
Svara med citat