Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-23, 16:09
kronkalle kronkalle är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Dec 2018
Standard

Har lagt fram det till styrelsen och dom står fast vid 1400kr. Med motivationen av likhetsprincipen. Att vi ska betala samma kvadratmrter pris som dom andra. Men att dom gett oss en rabatt på ungefär hälften.så dom är enligt dom schysta mot oss.

Jag förstår exakt hur dom tänker. Och om man lägger fram det på deras sätt så är det rätt logiskt. Men grejen är att alla har betalat för inredningen själva. Ungefär 300.000kr kostar det att inreda vinden. Och då tycker jag det blir fel.
Om föreningen hade stått för all inredning och sen tagit ut full avgift då hade jah förstått det bättre.

När dom gör såhär kommer ingen att kunna inreda vinden för det kommer bli för dyrt. Men det struntar dom i pga att ingen i styrelsen bot i husen för dom bor i parhusen. Som inte har lika stor vind.

En annan sak jag märkt är att på deras ritning så är inte vinden med. Men på husens ritning så är den med och det står ”inredningsbart förråd” om man som köpare av ett hus ser ritningen så tror man ju såklart att vinden ingår?

Vad tycker ni?

Betala enligt samma kvadratmeterpris som alla andra fast man betalat ytan själv.

Eller betala dom ökade omkostnaderna?

Vi har lagt fram förslag om att låta föreningen köpa vinden av oss och sen ta ut fullt kvadratmeter pris men detta har också avslagits.
Svara med citat