Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-19, 23:10
PeaceOfCake PeaceOfCake är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard Chefsjurist på SBC vill inte att avgiftsfördelning ska rättas upp

Jag tänkte att eftersom vi har så dålig ekonomi, nästan ingen handkassa och måste låna 500.000 kr för att renovera badrummen (det är mycket när den totala belåningen är 2 miljoner kr) och om jag då helt sonika säger: ni kan ta lägenheten, jag vill inte ha den. Då får de inte in någon avgift och då får de höja sina avgifter ännu mer. Det vore lite kul, även om jag förlorar min insats. Jag har sålt en annan lägenhet, som gav mig en vinst som är 5 ggr så stor som jag max kan förlora på den här, så jag kan ju helt klart vara kaxig.

De hävdar att chefsjuristen på SBC säger att vi inte ska röra i det här med andelar utan bara köra på. Det känns lite konstigt att han skulle säga så.

Jag förstod inte riktigt utdraget ur lagen? Kan jag lämna tillbaka lägenheten och slippa betala för den?

Det är intressant att jag ska betala mer än hälften. De tog upp många exempel. T ex: Ja när vi bytte lås, menar du då att du bara ska betala hälften så mycket som oss? Är det rättvist? Jag fick ett lås och ni två, så det var ju ett jävligt dåligt exempel. Hmm okej, men när vi ska måla om panelen, ska du bara betala hälften så mycket? Ja, jag har 1-plans lgh, ni har två och ett halvt plan, det blir några mer kvm panel att måla. Också ett jävligt dåligt exempel. Ja, men du har ju panel under din lägenhet (den ligger på förråden i en egen huskropp). Ja, men de tillhör ju dessutom alla, inte min bostadsrätt.

När jag sa att de inte betalar för garagen (jag har bara p-plats) de har p-plats + varmgarage, så säger de bara: Ja, men det visste du ju när du flyttade in så det kan du inte komma dragande med nu. När jag säger: Ni har vattenutkast, det har inte jag. Ja, men det visste du innan, det kan du inte kräva.

Dessutom har de mage att säga att det var otroligt vänligt av dem att upplåta en liten allmänning (brf mark) nedanför min trapp som min. 10 minuter efter mötet knallar en av styrelsemedlemmarna rakt över den, som vanligt. Så mycket är den "min".

Vad är särskild granskning? Kan jag göra det efter att jag har flyttat?

Senast redigerad av Admin: 2014-07-15 klockan 11:55.
Svara med citat