Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-15, 13:18
olofemil olofemil är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard

Ja det stämmer att jag bor i en Riksbyggen-förening. Det är nog så att föreningen inte är jätteduktig på att vara tydlig och sprida information om vad som gäller. Stadgar finns tillgängliga för dem som vill läsa det, men inte mer än så.

Finns inga tvivel om att det lägenhetsinnehavarna får vända sig till förvaltaren för avhjälpande av fel som föreningen ansvarar för. Det är ingenting jag motsätter mig men funderar kring hur man likvärdigt utformar vad som är felaktigheter.

I vår förening är det 10% av medlemmarna som står för 80% av kostnaden för felavhjälpande åtgärder. Det har varit så under många års tid och det är alltså inte någon slump att det råkat bli så något enstaka år. Följaktligen är en del medlemmar mer kostsamma än andra. Jag anser att man här ska sträva efter rättvisa mellan medlemmar samtidigt som det inte vore roligt med någon typ av integritetskränkande övervakning av medlemmarna. Vet inte hur man skulle styra detta, men förmodligen har du schrapet rätt att informationsspridning är den rätta medicinen.
Svara med citat