Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-11, 12:59
Don Xavier Don Xavier är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Först och främst. Tack för alla välskrivna svar!

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Vid dödsbo så har dödsboet (dödsbodelägarna) 6 mån på sig att söka medlemsskap i föreningen (går bra med en av delägarna - den som kommer att bosätta sig i lgh). Söker inte dödsbodelägare medlemsskap innom 6 mån, så ombed de att försälja lgh. Då har de 6 mån på sig att göra detta. Så summan blir en "respit" på 1 år.
Stämmer detta? Och innebär det i sådana fall att vi kan göra på tänkt sätt, nämligen att en av oss bosätter sig i lägenheten men att den fortfarande har tre delägare?
Kan vi sedan när det är dags för nästa syskon att flytta dit helt enkelt säga upp medlemskapet för den som då bor där och söka medlemskap för nästa syskon?

Citat:
Ursprungligen skrivet av kluringen Visa inlägg

Det smidigaste är trots allt, att du som har behov av att bo omedelbart köper ut dina småsyskon. Vart tänkte du vägen om tre fyra år när det blir mellansyskonets tur att få ett eget boende?
Jo. Men det kostar en hel del och som student har jag inte möjligheten just nu. Om några år har jag troligen lite mer klart för mig vart jag skall ta vägen och kan då överväga situationen. Mycket möjligt att vägen vägen bör utomlands och då är jag inte speciellt sugen på att äga en lägenhet.
Svara med citat