handdator

Visa fullständig version : Granskande Media- Bra Tidningar

Essa
2009-05-14, 19:57
Från flera trådar här på forumet ser man att sydsvenskan och kristianstadsbladet gjort ett bra jobb och granskar, skriver om missförhållanden i bostadsrättsorganisationerna.:10:

Finns det fler bra tidningar i andra delar av landet?
Här i Göteborg har vi bara den ganska slätstrukna Göteborgsposten.

Korruptionen är väl knappast unik för skåne.

Admin
2009-05-14, 20:11
De tidningar som är mest vaksamma och granskande är Sydsvenskan (och i viss mån SkD) samt Helsingborgs Dagblad.

Sedan finns det några till i Sverige. T.ex. UNT (Upsala Nya Tidning).

Annars tycks det vara ett slumrande media vi har i Sverige, om det inte handlar om mord, väldtäkt e.dyl. Det som berör flest människor mest finns det tydligen inte särskilt mycket intresse för.

Det är nästan en klar gräns vid Blekinge Läns Tidning. Norr om denna tidning så gäspar journalisterna sig igenom sina dagar.

Göteborgsposten ringde mig häromdagen, de kommer ev. att skriva något (dock inte direkt).

Du har naturligtvis rätt, skandalerna och korruptionen inom bostadsorganisationerna kan naturligtvis inte vara unik för Skåne. Den förekommer säkert även i andra delar av landet. Men kompetensen, insikten och intresset saknas i media. "Maj 83" tar man upp, men annars är det ganska tyst.

TV och radio... samma sak, om möjligt ännu tystare.

Francois
2009-05-15, 08:37
Jag prenumerar på "Fria Tidningen" (och har även skrivit någraq artiklar i den mot illegal fildelning). En tidning utan reklam (vänstertidning).

Jag skulle kunna fråga dem om vi kunde skriva en serie artiklar om brf:ar. Har ganska bra kontakt med en chefredaktör där.