handdator

Visa fullständig version : Karriär i bostadsrättsförening i HSB

Myggan
2009-04-29, 00:10
I tidningen Hemma i HSB står följande;
– Jag pratade bostadsfrågor med vicevärden redan första gången vi träffades, och efter bara tre månader satt jag i styrelsen.

Tänk vad fint det är ordnat i en demokratisk (?) förening som Myggan Ett i Trollhättan :10:

Admin
2009-04-29, 09:24
Tips till dig som vill göra karriär inom HSB:
Visa att du är intresserad och engagerad

...står det i artikeln i Hemma i HSB.

Ovanstående leder ingen vart inom HSB.
Det som gäller är följande;

låtsas vara engagerad, men gör inget konkret,
var så passiv som möjligt,
försök inte förnya, utan allt ska fungera som det gjort i 100 år,
ifrågasätt inget och ingen (speciellt inte styrelse och valberedning),
säg ofta hur duktiga och trevliga de övriga oengagerade förtroendevalda är och
ställ in dig så mycket som möjligt hos övriga förtroendevalda och framförallt i valberedningen.Detta är en förutsättning för att kunna bli invald i HSB:s hemliga och insynsskyddade klubb.

schrapet
2009-04-30, 09:44
HSB är inte min starka sida men jag har en bekant som sitter i styrelsen för HSB:s lokalförening i den delen av riket jag bor. Sedan några år tillbaka sålde vederbörande sin lägenhet i sin HSB föreningen och köpte villa. Vid ett tillfälle frågade jag hur det kommer sig att (han/hon) fortfarande sitter kvar i styrelsen ? Måste man inte bo i en HSB förening för att sitta i lokalföreningens styrelse ?!
Svaret jag fick var kort och rakt: Jag vill ju inte gå miste om kompisarna och arvodet !! :13:/SP

svettlöken
2009-12-24, 12:05
ja myggan ett i trollhättan är rövslickarnas paradis "nummer 1"
nyligen inför den sinnesförvirrade a-lagaren till vice värd att enbart de boende i området har rätt att använda cykelställena ...han var så tuff mot en 12 årig pojke som skulle hälsa på sin mormor och som han skulle avisa från cykelstället...när ska förändringen vindar befria hos från en bitvis rövslickande styrelse och en totalt hjärnlös 65årig vice värds alkis som har sina idiologier i adolf hitlers anda...han har nog inte mer än 5-10 i iq nivå=):D

svettlöken
2009-12-24, 12:18
vidare är ju likhets principen totalt okänd inom både styrelse och vice värd inom våran förening....en hotades med vräkning delvis för han använt styrelsens annons tavla och sedan kommer vice värdens bästa kamrater(rövslickare-eliten) och får sina privata lappar uppsatta av vice värden självt...tala om de behandlar folk enligt ur långt tungan når upp i arslet på dem:4:

Einar
2009-12-31, 19:42
vadå "karriär" .... Det är inget jag skulle kalla för karriär!

svettlöken
2010-01-02, 23:45
vadå "karriär" .... Det är inget jag skulle kalla för karriär!

skulle nog varit bättre topic med *rövslickeri*:5: