handdator

Visa fullständig version : Entreprenörskap

Admin
2009-04-08, 18:40
Bostadsrätt Kalmar

Själv hade jag en sagolik tur och flyttade hemifrån i rätt ögonblick, nämligen när jag kunde köpa en bostadsrättslägenhet för 1000 kr, flytta in och trivas för ca 1700 kr/mån. Med en sådan hyra går det att leva på ett halvtidsjobb och kämpa för att förverkliga sitt eget under den andra halvan.
Därför blir jag väldigt förvånad när nu NBAB bygger, och vill bygga, nya bostäder runt omkring i Nybro. Istället för att satsa på billiga hyreslägenheter eller bostadsrätter, så satsas det på unika lägen och svindyra hyror. Jag kan lova att det inte är nya entreprenörer som flyttar in där. Det finns fortfarande hyfsat billiga ettor och tvåor i stan. Men om man nu inte är någon tjugonågonting som precis flyttat hemifrån utan en trettio-fyrtionågonting, med en familj på fyra där den ena förlorat jobbet? Då är inte en etta eller en tvåa särskilt varken lockande ens kanske särskilt rimligt. Själv hade jag, återigen, en sagolik tur när jag tillsammans med sambon kunde köpa en bostadsrättslägenhet för drygt 50.000 kr, flytta in och trivas för ca 3400 kr/mån. Då fungerar det att leva på sitt egna på heltid.
Klicka här för att läsa hela artikeln (Kalmar Läns Tidning)... (http://www.klt.nu/index.php?placid=25&parent=0&id=3124)