handdator

Visa fullständig version : Garage - vem ansvarar för/underhåller dessa?

vitsippan
2009-03-15, 13:27
Har ett litet problem innan den nya HSB lagen kom 2003 tror jag det var styrelsen som såg till att fixa garagen om de var trasiga.
Men med den nya lagen så är det väl så att lägenhetsinnehavaren står för garagen om de går sönder (de ingår i lägenheten)?

Francois
2009-03-15, 14:20
Vitsippan, varje förening gör som den vill med garageplats. Det finns ingen lag som reglerar detta, vad jag vet. En sådan ändring som du beskriver borde ha bestämts på en stämma.
Vad säger din styrelse om detta?
Och har du kollat i stadgarna?

Du har förmodligen ett separat avtal för garageplatsen. Vad står det i avtalet om reparationer?

Det är svårt för oss att svara utan att kunna läsa dina avtal och stadgar.

Men kanske har någon annan ett bättre svar?

vitsippan
2009-03-15, 14:47
oj tack francois
nu kan jag gå vidare med detta tror inte att det finns något stämmobeslut på detta och det står inget i våra stadgar tack för svaren

Trötter
2009-03-15, 15:53
Det verkar som inte föreningar låter typ garage och parkeringar bär sina egna kostnader.

I vår förening får de som inte har P-plats vara med och finansiera kostnaderna som el och slitage på körvägar, hur är det hos er andra i forumet?

Har ett litet problem innan den nya HSB lagen kom 2003 tror jag det var styrelsen som såg till att fixa garagen om de var trasiga.

Fråga::::::::: Stiftar HSB lagar ??????????????????