handdator

Visa fullständig version : Anonyma hot

Admin
2009-02-22, 19:54
Jag blev precis uppringd av en 08 med hemligt nummer (samtal avslutat kl. 19.43).
Han påstod sig ringa från Riksbyggen.
Jag vill helst vara anonym, sa han.
Därefter började han svära och hota mig.

Det du skriver om HSB förstör för oss också i Riksbyggen, hävdade denna anonyma person.
De som ska köpa en bostadsrätt i Riksbyggen vågar ju inte köpa en bostadsrätt efter att de läst vad du skrivit.

Men det jag skriver är ju bara fakta, svarade jag, är det inte bättre att bostadsrättsköpare är upplysta och medvetna?

Nä, det är det inte, menade han.

Du ska passa dig, tillägger han.

Sedan fortsätter han;
De jävla motioner som du skriver, du ska veta att HSB bara kör dessa rakt av i dokumentförstöraren.

Tja, vad ska man säga?

Varför finns det så många som tycker att de problem som finns i bostadsorganisationerna ska hemlighållas så långt det går?
Är det inte bättre om vi alla hjälps åt att få det till att fungera bättre i föreningarna?

andersson
2009-02-22, 21:34
Hej! Admin jag tycker att denna person som hotar dig skall vara tacksam att han har blivit upplyst om vilka risker det är att köpa in sig I en bostadrättsförening.Hotsamtal är nog så obehagligt,men du slipper nog att bli slagen av ordföranden plus förtäckta hot att jag är en störning i föreningen, och att jag skall vara rädd om mitt boende!! Vi som andvänder detta forum är otroligt tacksamma för ditt arbete och att detta forum existerar.Hoppas att du fortsätter med ditt arbete med detta Forum.
Med vänliga hälsningar Björn.

totiki
2009-02-23, 09:25
Det visar på vilken betydelsefull bransch boende är ur ett ekonomiskt perspektiv.
Det visar på hur dålig samhällets insyn i branschen är.
Det visar på att olika former av (organiserad?) brottslighet förekommer i branschen.

Det visar på behovet av en bostadsmyndighet, klara regler och öppenhet.