handdator

Visa fullständig version : Ordförande som tar mutor!

larsk
2009-02-14, 15:53
Hej

I vårt bostadsrättshus (56 lgh), röstades ca 4 år sedan en ny ordförande. Efter det började olika renoveringsprojekt i huset. Alla var positiva till en början.

Första projektet innebar b.la. nya lägenhetsdörrar. Nästa projekt var balkongrenoveringar. Här började problemen. Hela företaget som utförde arbetet verkade oseriöst. Man drog ut på tiden, arbetarna jobbade inte alla dagar -Man klagade på att man inte hade tillräckligt med folk. Till sist blev man klara ca 3 månader efter utsatt slutdatum.

Efter det skaffar våran ordförande en spitterny mercedes, betalning sker kontant dessutom. Har fått reda på att ordföranden redan har ett ganska stort banklån. Ändå har han under sin tid som ordförande, renoverat hela sitt kök, ny bil och dyr utlandssemester. Pratade med en person i styrelsen, och han tittade odramatisk på mig , när jag nämnde mina misstankar- som att jag inte redan visste. Visst misstänker även han mutor, som tagits av div. byggfirmor. Ändå är han för feg för att göra något.

Blir så förbannad!!

Hur ska jag gå vidare?? Vill först granska honom själv, innan jag kontaktar ev myndighet.

/arg bostadsrättsboende

visst har man hört att de förekommit lite varstans, tycker de är tragiskt

chox
2009-02-15, 20:11
Räkor däremot, det är gott!

Dvs: utveckla gärna ämnet till en vettig fråga....