handdator

Visa fullständig version : vad är Boreda?

stephan
2008-11-26, 16:39
Jag har för mig att detta tagits upp tidigare i forumet?

Vad får man för 247kr?

http://www.boreda.se/Brf/Haninge/HSB-Brf-Vaduren-i-Haninge/Default.aspx

clabbe
2008-11-26, 17:45
Är inte det ganska självförklarande om man läser presentationen av företagets tjänster på deras webbplats?

stephan
2008-11-26, 18:19
Jag kan läsa bäste Clabbe.

Tycker du detta är seriöst? Det var vad jag var ute efter.
Är detta lycksökare, eller tror du att statistik på en eller 2 årsredovisningar i en förening kan tala om statusen på föreningen?

Är detta för mäklare?
Är det för folk som ska köpa lägenhet.

mäklare
2008-11-27, 00:53
Ja inte är det för mäklare iaf. :D

Men det är väl ännu en lyckosökare som försöker skära emellan på bostadsmarknaden. Andra som försökt och misslyckats eller kommer misslyckas är

Bovison
Ägaren direkt (adirekta)
Bospindeln
hemonline
hemverket
lägenhetsvärderaren
mfl mfl och så ytterligare ett par till... :16:

Det finns massvis med lyckosökare på internet som allt som oftast saknar affärssinne och en genomarbetad affärsplan.. Och att inte förglömma, en vilja att arbeta mer än att bara slänga upp en site på internet. Själv har jag alltid funderat på vem som betalar för allt vansinne.

Det finns mig veterligen 2 företag som riktar sig mot konsumenterna som jag har trott på som affärside och deras genomförande från första början. Jag tänker inte göra reklam för dem här, eller iof... jag kan säga den ena för jag har tappat tron på dem under sista tiden. boligan.se, de har gjort ett tappert försök men felkällorna är för många för att kunna få ett riktigt genomslag och därmed lönsamhet (här i sverige, de kommer ifrån danmark ursprungligen)

Admin
2008-11-27, 01:25
Ja, jag instämmer med Mäklaren och Stephan.
De kalkyler som ges är inte seriösa eftersom det är betydligt mer komplicerat än så att bedöma en förening och dess ekonomiska situation.
Jag ser t.ex. hur detta företag bedömer min egen brf, och det resultat de kommit fram till är rent åt skogen.
Ännu så länge är den bästa metoden lite personligt sunt förnuft och att man själv drar slutsatser från att läsa föreningens senaste 3-4 åsredovisningar (ev. med lite stöd för att förstå siffrorna... t.ex. från en mäklare).

Man ska inte behöva köpa årsredovisningar för den brf man vill flytta till.
Redan där är i så fall ett allvarligt fel.

Se även;

Köp av bostadsrätt (http://hotpot.se/php/vb/showthread.php?t=64)