handdator

Visa fullständig version : MrDean= Bo ljungdahl Hsb Brf Tor Jönköping, Barnarp.

MrDean
2008-04-09, 13:54
Varför avslöja sin identitet på detta forum. Jag har upptäckt flera stadgeenliga/lagenliga brott för hur en Brf styrelse skall uppträda. Därför avslöjar jag min identitet.

Brf Tor s styrelsen skickar förenings meddelande i avsikt att förnedra mig och min familj. Kommer de att lyckas! Nej. Därtill är de för amatörmässiga. Denna Brf förening (BRF Tor Jönköping, Barnarp) har numera en ordförande (Mickael Andersson) som både är ordförande och sammankallande i valberedningen. Detta går ju inte ihop. Antingen är man sammankallande i valberedningen, eller ordförande. Man kan inte vara bägge.
Kommer att återkomma med mer, vad det gäller denna styrelse. Det finns mycket mer.

Avslöjar min identitet här för att kunna stå för vad jag hädanefter kommer att skriva. Ska man avslöja sin identitet, så tror jag att det är i detta forum man ska göra det. Här finns personer som kan sin sak, samt även läses av de som styr Hsb/Riksbyggen och Sbc

Mvh Bo Ljungdahl

MrDean
2008-04-09, 14:20
Det jag glömde att säga var att den av årsstämman valda valberedningen (1 person) har avgått. Istället för att kalla till extrastämma, så beslöt styrelsen att själva utse en valberedning.
Detta är en handling som inte får förekomma. Valberedningen utses av årsstämman, om valberedningen avgår i förtid så är det endast föreningens högst beslutande organ som kan tillsätta en ny. Föreningens högst beslutande organ är årsstämman, eller om så behövs en extra stämma.

Admin
2008-04-09, 16:29
Det var en del skriverier i SDS förra året om en brf i Malmö där styrelsen ville agera valberedning, precis som i din brf,
bl.a. här; Ledningen skulle nominera sig själva (http://sydsvenskan.se/hus/article222075.ece),
och här; Brf Eriksfälts valberedning (http://sydsvenskan.se/hus/article222076.ece).

Den styrelsen är ur leken idag!

Tyvärr förekommer det nog liknande fall runtom i landet där styrelser är valberedningar. Det fungerar så länge medlemmarna inte förstår att det inte får gå till så.

Det bör alltid finnas mer än 1 valberedare (helst minst 3), oavsett hur liten föreningen är.

Bo, det skulle vara intresant att ta del av skrivelserna från styrelsen i din brf. Kan du inte lägga ut dem här?

MrDean
2008-04-10, 09:09
Jag säger bara ”vilket forum”. Glasklara svar från Admin, svart på vitt. Tack. Vad hittar du alla svar på alla frågor?

Jag kommer att lägga ut så mycket som möjligt i detta forum. Det svåra för mig är att jag inte har någon scanner. Att skriva av dessa skulle ta mig evigheter. Kommer från och nu att skriva om vad som händer i min Brf förening så gott som dagligen.

Vill vara lite återhållsam med vad jag skriver för att inte så för mycket salt i såren. Det kommer en tid efter våran årsstämma också.