handdator

Visa fullständig version : HSB Malmös grundidé får kosta ! ?

Goran
2008-07-31, 18:25
Så här uttalar sig HSB Malmös ordf. Clas Caroli i SKD i en artikel med överskriften ” HSB årsstämma rekorddyr”.

Vad menar han ?

Uppmuntra till debatt – Öppenhet och samverkan är mina ledord. Vi tyckte att vi ville hantera det här enligt reglerna. Vi vill snarare uppmuntra till debatt. Det får kosta. Det är grundidén inom HSB och jag är stolt över att få vara med och utveckla detta, säger han.

Vilka regler syftar han på ? Inte är det likabehandling av medlemmar han tänker på.

Är det sätt som enskild medlem behandlades på stämman när det gällde av honom inlämnade motioner ett sätt att uppmunta till debatt ?

Sen är det väl ett minst sagt konstigt konstaterande att det får kosta och att detta är grundidén inom HSB. Men det är kanske så det är inte minst med tanke på¨byggandet av Turning Torso. Nog kostade det alltid. Och allra mest för medlemmarna.

Det är inte bara på grund av värmen man pustar.

Admin
2008-07-31, 20:51
Här måste man bara undra vad Claes Caroli menar med;
Öppenhet och samverkan är mina ledord. På vilket sätt har Claes Caroli visat "öppenhet och samverkan" sedan han tillträdde?
Det enda som hänt inom HBS Malmö sedan Claes Caroli blev ordförande är att Claes Caroli gjort HSB Malmös styrelse onåbar via e-post och telefon. Är detta att definiera som "öppenhet och samverkan"?

Det går att kontakta HSB Malmös styrelse via vanlig snigelpost, men vilket århundrade lever Claes Caroli i? Är det så att e-post är för komplicerad teknik för HSB Malmös nya ordförande. Eller vad är problemet?

HSB försöker lura media och medlemmar!
HSB Malmö uttalar sig år efter år i generella termer enbart i syfte att lura såväl media som medlemmar. Och alla låter sig snällt luras. Ingen reagerar på att inget händer, trots alla frekvent återkommande löften och fina ord.

Not.
Artikel i SKD (29/7 2008);
HSB årsstämma rekorddyr (http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080729/NYHETER/472467863)