handdator

Visa fullständig version : Samhällsfarligt?

Myggan
2008-06-14, 11:02
Är det så att HSB/RB är samhällsfarliga?
Om man tittar på i vart fall HSB så pågår det en massa konstigheter och kriminell verksamhet.
Hade det varit en "vanlig" kriminell Org så hade det utan vidare varit snack om insattsstyrka och husransakan!

Otroligt att denna samhällsfarliga verksamhet får fortsätta år efter år!
Egentligen så har HSB stöd av HJÄRNTVÄTTADE och VILSELEDDA medlemmar som hela tiden blir FELINFORMERADE inför i stort sett alla beslut av någon vikt!

Köp aldrig vad din styrelse säger utan att kolla fakta.
I regel lämnas ingen info alls-
Lämnas det info så är det i regel lögn-eller friserad info.

Admin
2008-06-14, 17:32
Det skrivs mest inlägg här om HSB, men man ska veta att i princip allt negativt som skrivs om HSB också gäller för Riksbyggen. Faktum är att det går ännu värre till inom Riksbyggen än inom HSB, men det finns ingen som bevakar vad som händer inom Riksbyggen på samma sätt som gäller för HSB.

Om det blir fråga om insatstyrka och husrannsakan vet vi inte, men med tanke på det som pågår inom bostadsorganisationerna så kanske detta inte ligger så långt borta.:13:

Oärlighet är tyvärr kännetecknande för bostadsorganisationerna och det farliga är att detta smittar över på bostadsrättsföreningarna och deras styrelser. HSB & Riksbyggen föregår inte med något särskilt gott exempel här.

stephan
2008-06-14, 20:23
Italien har sin maffia, Sverige har Riksbyggen, eller som de borde döpt om sig till riskbyggen.

Tyvärr stavas mycket av Riksbyggens maffiametoder media. Ingen vill berätta sanningen bakom detta företag. Varför?

Håller med Admin att det skrivs för lite om Riksbyggen på dessa sidor.

Med mycket god erfarenhet (facklig styrelserepresentant 10år) kan jag i alla fall påminna om 2 av Riksbyggens tidigare maffiametoder.

I början på 90talet behövde företaget massvis med pengar, vad gör man. Jo med falsk information och en jättekampanj erbjuder man alla anställda, alla föreningar m.fl att bli aktieklippare.

Med pompa och ståt erbjöds alla att köpa aktier till Riksbyggen skulle introduceras på börsen.
"Lån upp till 50 000kr köp aktier för 50kr stycket, som redan nu är värda 78kr"
Hur gick det. Jo många av mina arbetskamrater lånade pengar köpte aktier, som redan efter ett halvår värderades till 14kr stycket.

Men "generösa Riksbyggen" ställde upp på sina anställda och köpte tillbaka de anställdas surt förvärvade aktier till "överpriset" 28kr.

Sen föll detta i glömska. Utom för de som förlorat halva sitt satsade kapital på mycket kort tid.

Med höga räntor på lånen som skulle betalas tillbaka såg jag många tysta anställda sedemera få sparken.
Men Riksbyggen hade "tjänat" storkovan till sina aktieägare,

VIDRIGT är förnamnet.

Den andra vidrigheten blir kortfattad här. Riksbyggen tar 15% i betalning på alla pengar föreningar lägger ner på entreprenader.

Då styrelser ofta är lättlurade är detta en jättegrej för Riksbyggens ekonomi. Byt tillexempel bra fungerande tvättmaskiner, så tjänar Riksbyggen stora pengar,

Ove Mollvik
2008-06-15, 11:58
Det är knappast våra ordföranden och korrupta styrelser som driver utvecklingen mot något som inte ens någon svensk vill ha. Deras mänskliga självbevarelse med girighet, fåfänga och allt vad det innebär är just vad hemliga psykstyret och globala finansmaffian utnyttjar. Demokratins företrädare är dennas främsta offer.
Det började med Secret Service 1908 och har fortsatt med den ena katastrofen efter den andra. Kapitalägarna lär inte ge sig förrän de fått minoritetsskydd och sin speciella läggning respekterad bland folk och demokrati. Cecil Rhodes stipendiater lovar att verka i samma anda.
Ingen normalfuntad orkar i längden stå emot övermakten som verkar utan att synas. Fast sambanden är tydliga är det alltför pinsamt att tala om dem. Om vi gemensamt kunde studera och förstå våra egna skurkar istället trots allt vad de roffat åt sig så finns chans att även storfinansens gudar kan bli människor på jorden.
Ove Mollvik

schrapet
2008-06-16, 15:52
Punkbandet Ebba Grön har redan utvärderat om Riksbyggen och HSB är samhällsfarliga. Båda HSB och Riskb. sysselsätter 1000:tals löntagare samt inkasserar till staten miljarder i moms och skatter. Enligt Ebba Grön "sitter staten och kapitalet i samma båt" . Således är varken RiskB eller HSB samhällsfarlig! Vi medlemmar och förre detta medlemmar som blivit snuvade på pengarna kan bara sitta och titta på och vända oss till detta klagoforum:67:/SP

stephan
2008-06-16, 20:47
Fyller på med en överensstämmande text från Nationalteatern.

Miljonärerna och skattefifflarna går fria, de handlar aldrig mer än för en tia, och torskar dom finns förmildrande omständigheter.

Myggan
2008-06-16, 23:14
Klart vi sitter med lång näsa men att kalla detta för ett "klagoforum" är att gå för långt!
Vet av egen erfarenhet att jag letade med lys och lyckta efter ett ställe där man FÅR diskutera Brf frågor.
Mitt första inlägg på hotpot var nog inte särskilt genomtänkt(kan du hitta mitt första inlägg Admin så ber jag dig att lägga ut det här.om du kan) men vi i Myggan Ett hade ett helvete!
Vi bldade nåt som heter intresseföreningen i HSB Nyggab Ett Trollhättan.Vi var 60-65 medlemmar som fick till en granskning av föreningens verksamhet!
Vi avstyrde att det skulle byggas inglasade balkonger på billiga lägenheter som inte hade balkong!(genom hyresnämden)
Vi gav inte styrelsen ansvarsfrihet!
Vi klandrade stämmor!
Vi har gjort Radioprogram där vi har spelat in alla dumma svar från styrelse och vicevärd samt HSB NV Götaland,där man blir hotat av en av högdjuren innom HSB som givetvis sändes i radio!
INGEN anmälde programmet!
Dom som bor kvar fattar inte vilket ulvebo dom har hamnat i.
Själv är jag "UTSKRIVEN" från denna sekt!
Det är inte sekten som väljer dig-det är du som väljer sekten.

Styrelsen och HSB tror nog att dom har blivit av med mig,men
jag lovar att jag flyttar tillbaka till en förening som skulle kunna vara bra.
Bara vi fick en styrelse som lyssnar på sina medlemmar.

Om det funkar så är den absoluta boendeformen Brf.

I Myggan Ett så är det inte den absoluta utan är det simplaste förortsmiljö du kan tänka dig.
I Trollhättan.

finns nog "VÄRRE"

Klart bra att detta forum finns!

Ove Mollvik
2008-06-17, 09:01
Men vad hjälpte det när ingen vågade lyssna eller som jag på den tiden inte ens förstod sambanden med verkligheten. Först efter att systematiskt ha blivit snuvad på mina livsverk med företag, familj och slutligen bostad utan att någon rättsansvarig gett någon förklaring så inser man vad som fattas hos maktägarna.
Den förlorade heden går som sagt att spåra 100 år tillbaka i tiden. Det bisexuella dubbelspelet från Secret Service vann över sina egna ägare t o m och håller nu på att erövra världen precis som Orwell, själv tvingad i samma skola, varnade för.
Män med naturlig känsla för heder kallas bekvämt för rättshaverister och mister därmed allt sitt rättsvärde utan möjlighet till självförsvar ens. Media ser till att begreppet hellre sammanblandas med hedersmord.
Och här kan vi hålla på och klaga så rättsmissbruket och citera Nationalteatern hur länge som helst utan att någon ansvarig någonsin behöver bry sig.
Ove Mollvik

schrapet
2008-06-17, 09:09
Jag hade ej som avsikt att vara nedlåtande genom att kalla forumet "klagoforum". Det vara bara en association med en känd mur i mellanöstern med ett liknande namn. Visst föredrar jag forumet framför att stoppa lappar mellan murstenar som ändo ingen läser.:4:/SP

Ove Mollvik
2008-06-18, 09:19
Där man åtminstone kan inbilla sig att ens önskningar kan läsas och delas av en godare övermakt så genereras som regel hos de troende själva den kraft som behövs. Här i Norden är både hopp och tro uttömda. Endast vetskapen om att vi i grunden har rätt håller oss vid liv men inte mer.
Rätten får inget värde eller livskraft att spridas så länge vi inte kan dela den med vare sig majoritet eller annan övermakt. Vi som en gång är utpekade rättshaverister tycker man bara från alla håll är bekväma att ha fått isolerade på dessa bestämda forum som ingen kan ta del av utan att vara strängt övervakad och registrerad.
Superdatorn hos FRA skall tydligen kunna trygga de nya gudarnas utvalda hos mänskligheten. Vi andra antas tillhöra den organiserade brottsligheten.
Ove Mollvik