handdator

Visa fullständig version : Lite särbehandlad

Evlys
2013-04-04, 01:29
”Minoritets-bråkstaken”. Känner mig lite särbehandlad.
En av våra tvättstugor har ett separat torkrum. För att blockera andra ev. för tvättstöld vad vet jag. Så har varje lägenhet en cylinder som sätts i nyckelhålet. Nu har jag ingen cylinder till min lägenhet.
Påpekade detta för vicevärdens hustru i oktober 2012. I nov 2012 pratade jag personligen med vicevärden och det utlovades en cylinder.
I januari skrivelse till vicevärden som inlämnades på vicevärdsexpeditionen.
Nu är det april 2013 ingen cylinder inget meddelande eller information.

Det är ju en småsak.
Det är ju en markering från deras sida och det kanske man får tåla eller skall man göra nåt?
PS! Bokar den andra tvättstugan som har ett lite mindre torkrum inbyggt. Så tillgänglighetsproblemet är försumbart.

Admin
2013-04-06, 14:30
Ja, om du inte är särbehandlad så är det i alla fall oförsvarligt hanterat, även om du nu kan lösa det på annat sätt.

Jag rekommenderar dagliga skrivelser/mejl till styrelse/vicevärd för att fixa detta samt där du ber om en förklaring till varför styrelsen förhalar ärendet.
Samt motioner om detta till årsstämman.

Så här får det naturligtvis inte gå till i en brf. Att styrelseledamöter utnyttjar sina positioner för att försöka komplicera för bostadsrättshavare som inte är allierade med styrelsen finns det inga ursäkter för. Viktigt att alla medlemmar informeras om detta beteende.