handdator

Visa fullständig version : Tips på blivande bostadsrätter i Stockholm finns här!

eye2112
2013-03-08, 23:20
Jag tror det kan finnas nytta av en sådan här tråd för de som vill byta sin hyreslägenhet till en blivande bostadsrätt.

De flesta som inte vill köpa sina lägenheter vid ombildningar hittar kanske inte till bytarsidor på nätet utan väntar på att byteslappar ska tejpas upp på porten.

Lägg endast upp fastigheter där ombildningsprocessen gått så långt att de boende röstat JA vid köpstämma i den här tråden.

Admin
2013-03-09, 00:21
Men... det tycker inte jag. :13:
Dylik reklam till en intetsägande Facebook-sida med vinklad information och utan någon information av det minsta värde för någon är inte något jag ser som "nyttigt".

85 "gilla-markeringar" på 3 dagar av en i princip tom Facebook-sida, men bara 2 besökare (jag & du, och jag har inte gillat sidan). Hur lyckades du med detta?

Gusten
2013-03-09, 09:02
Det finns antagligen en bytesmarknad för de fall där någon vill byta till sig en lägenhet som ska ombildas
samtidigt som det finns de som inte vill delta i ombildningen och inte heller vill ha grannarna som hyresvärd.
Så frågan är var dessa byteslägenheter lämpligen utannonseras.

Det gäller dock att ett byte går så snabbt att den som byter till sig en ombildningschans i tid kan meddela att han ska ha bostadsrätt till lägenheten.
dvs senast 6 månader efter det att hyresgästerna fått ett erbjudande om att teckna bostadsrätt. Det ska finnas ett rättsfall som handlar
om när en hyresgäst ansågs ha fått erbjudande om att teckna bostadsrätt. Detta för att utröna om 6-månadersfristen hade löpt ut.

eye2112
2013-03-18, 16:43
Men... det tycker inte jag. :13:
Dylik reklam till en intetsägande Facebook-sida med vinklad information och utan någon information av det minsta värde för någon är inte något jag ser som "nyttigt".

85 "gilla-markeringar" på 3 dagar av en i princip tom Facebook-sida, men bara 2 besökare (jag & du, och jag har inte gillat sidan). Hur lyckades du med detta?

Jag förstår faktiskt ingenting av vad du menar med jag och du och gillat sidan men om du syftar på att det är min sida så har du fel. :5:

eye2112
2013-03-18, 16:56
Det finns antagligen en bytesmarknad för de fall där någon vill byta till sig en lägenhet som ska ombildas
samtidigt som det finns de som inte vill delta i ombildningen och inte heller vill ha grannarna som hyresvärd.
Så frågan är var dessa byteslägenheter lämpligen utannonseras.

Det gäller dock att ett byte går så snabbt att den som byter till sig en ombildningschans i tid kan meddela att han ska ha bostadsrätt till lägenheten.
dvs senast 6 månader efter det att hyresgästerna fått ett erbjudande om att teckna bostadsrätt. Det ska finnas ett rättsfall som handlar
om när en hyresgäst ansågs ha fått erbjudande om att teckna bostadsrätt. Detta för att utröna om 6-månadersfristen hade löpt ut.

De utannonseras lämpligast på sidor som björnsbytare men lappar på fastigheterna är det icke digtala forumet förstås. En tråd där detta forumets besökare kan lägga upp info om fastigheter under ombildning var idén.

Jag skapade inte tråden för de som inte vill delta i ombildningen utan för de som ser en chans att byta till en lägenhet som skall ombildas. Skall alla trådar i forumet vara neutrala?

Det stämmer inte att man skall ha bytt innan erbjudandet varat 6 månader. Du skall ha bytt före föreningen tillträder fastigheten för att vara på säkra sidan.

kluringen
2013-03-18, 17:01
vad pratar ni om för sida? var finns länken?

Admin
2013-03-18, 19:36
Jag förstår faktiskt ingenting av vad du menar med jag och du och gillat sidan men om du syftar på att det är min sida så har du fel.
Ok, jag gillade inte sidan, men det är bra om du inte har någon koppling till den. Kändes inte på något sätt ärlig och uppriktig, speciellt inte pga de sociala markeringarna som inte stämde överens med antalet besökare.

Facebook kommer aldrig att införa "Ogilla"-markering, och detta i kombination med att tydligen inte är svårt att manipulera "Gilla-markeringar" gör att ingen någonsin kan lita på Gilla-markeringarna.